Derbyzege voor Wernhout JO17-1

Sportpark de Laguiten, 18 november 2017: VVR JO17-2 – Wernhout JO17-1.

Tijdens de geslaagde ‘Week van V.V.Wernhout‘ sloten Alex Huijbregts en Dion de Meijer aan als selectiespelers bij de JO17-1 van V.V.Wernhout. Waar het voor Wernhout JO17-1 weer even geleden was dat er tegen VVR gespeeld werd, was het voor de bovengenoemde namen de zoveelste trip naar Rijsbergen in hun lange voetbalcarrière.

Was het de ervaring van beide heren die de overwinning over de streep trok? De individuele krachtmeting tijdens het circuit op de dinsdagtraining? Wellicht een combinatie van deze twee zaken en een dosis hard werk, want van goed voetbal was weinig sprake op deze ijskoude novemberdag.

Om 12:30 uur werd er afgetrapt tegen de JO17-2 van de ‘Aopelaanders’ onder belangstelling van de vaste schare trouwe supporters.

De zieken van vorige week waren weer hersteld en de selectie bestond dan ook uit 14 fitte, scherpe spelers.

De wedstrijd was slechts 1 minuut jong toen goed doorzetten van Jurre leidde tot een voorzet waaruit Stef kon scoren, 0-1 in het voordeel van onze boys.
Waar de start echter veelbelovend was, was dat het restant van de eerste helft een stuk minder. De speelwijze van VVR was er een waar Wernhout JO17-1 veel moeite mee had en in balbezit liet het positiespel ook wat te wensen over.

Het was dan ook VVR dat op 1-1 kwam door een aanval die het spel van de Rijsbergenaren typeerde. Bal onderscheppen, diepte zoeken achter de laatste lijn van Wernhout JO17-1 en de spitsen aan het werk zetten.

Echter werd nog voor dat de klok het half uur volmaakte de 2-1 en 3-1 gemaakt. Bij de 2-1 sleepte Carlo de bal in de rechterhoek door de stokken van zijn tegenstander, speelde hij een andere verdediger uit en gaf hij keurig af op Stef die zijn 2e goal maakte. De 3-1 was voor Hein, die een dramatische opbouw van de blauw-witten afstrafte.

3-1, ruststand, eindstand.

Waren er dan geen hoogtepunten meer na het half uur waarin de goals vielen? Weinig, bar weinig!

Het positiespel in de tweede helft was van een dermate laag niveau dat VVR zelfs meer op de helft van Wernhout speelde dan andersom. Opbouwen lukte niet, fatsoenlijke aanvallen opzetten kostte moeite en het creëren van kansen gebeurde slechts sporadisch. Ook bleek dat uit een ander vaatje tappen, op het moment dat het moeilijk gaat (nog) niet voor iedereen is weggelegd.

Het enige hoogtepunt was wellicht Jopie die een bal achter zijn standbeen langs tussen 2 VVR-verdedigers door speelde en zijn *****-skills nog maar eens bevestigde.

Al met al een slechte wedstrijd, maar wel 3 punten, een echte derby! Volgende week zonder Alex en Dion, maar met Bram het trainingsveld op en keihard aan de bak.

Op naar Boeimeer, dat op zaterdag 25 november op bezoek zal komen aan de Diepstraat.

Tot slot wil de schrijver onze fotograaf van afgelopen zaterdag ook via deze weg bedanken voor het maken van de foto’s. Met een filtertje er over kan het voor sommigen nog best wat likes opleveren op insta… Al zal bij sommigen een filter alleen niet genoeg zijn