De start van de JO16-1

Het was zo ver zaterdag 25-9, we mochten onze eerste competitie wedstrijd gaan voetballen. Na 1 jaar geen competitiewedstrijd te hebben gevoetbald, was het weer even wennen voor ons allen. In de voorbereiding op het seizoen hebben we een aantal oefenwedstrijdjes gevoetbald, waarbij we voldoende voorbereid waren op het seizoen.

We begonnen de dag vroeg op het sportpark aan de Diepstraat namelijk iedereen werd verwacht om 09:00 op het sportpark aanwezig te zijn, dat was voor sommige nog lastig, met nog kleine oogjes maar veel enthousiasme vertrokken we richting Roosendaal, we mochten onze 1e competitiewedstrijd voetballen tegen Alliance JO16-1. Eenmaal aangekomen op sportpark kortendijk, werden we naar onze kleedkamer begeleid vervolgens omkleden en ons klaarmaken voor de speech van de trainers. Waarbij natuurlijk op het einde de opstelling bekend wordt gemaakt, sommige jongens zijn blij dat ze niet in de basisopstelling staan (ik zal verder geen namen noemen). De opstelling luidde als volgt: In de goal begon Axel, centraal achterin mochten Xander en Youri hun kunsten vertonen en zij werden versterkt door linksback Willem, en rechtsback Robin. Het blok op het middenveld bestond uit het volgende 3-tal namen: Chiel (overigens is onze Chiel uitgeroepen tot captain van de JO16 dit seizoen), Faas en Tuur. Voorin mochten Thijs, Jurre en Hamza voor de doelpunten gaan zorgen, helaas moesten we in de warming-up de opstelling wijzigen, Thijs en Willem hadden wat klachten konden helaas niet aan de start van de wedstrijd verschijnen. Hiervoor mochten het duo Bart en Bart aan de start van de wedstrijd verschijnen, helaas viel Bart A, ook uit in de warming-up door klachten, hiervoor in de plaats mocht onze Max aantreden, wederom u zult het al raden, had Max helaas ook klachten, dus Max kon ook niet aan de start verschijnen. Hierdoor werd het voor de technische staf even puzzelen voor de 11 spelers die we nog over hadden, natuurlijk werd het zo opgelost. En kon de wedstrijd om 10:30 van start gaan, althans de scheidsrechter dacht daar anders over, hij betrad het veld om 10:47, maar we konden beginnen. Alliance met 10 spelers i.p.v. 11 spelers in het veld, ze hadden geen spelers meer….

We begonnen de wedstrijd en kwamen er al snel achter dat deze tegenstander een niveautje minder was dan dat wij waren. Wernhout kwam op het begin moeilijk uit de startblokken maar pakte dit al heel snel op als team, namelijk in de 12e minuut scoort onze captain de 1-0 wie zou het ook anders moeten zijn…? De 1-0 stond op het scorebord, Het leek vervolgens of dat Alliance de hoop had opgegeven na de 1-0 want in de 13e minuut scoort onze linksbuiten (Hamza) met een mooie uitgespeelde treffer de 2-0, voor de 3-0 hebben we niet lang hoeven wachten, want in de 16e minuut schiet Nawfal het balletje fraai in het doel van Alliance. Het werd een eentonige wedstrijd, in de 19e minuut scoort onze captain wederom, de 4-0. Een paar minuten later in de 23e minuut scoort Hamza de 5-0 op een speciale wijze met hulp van de keeper. De 6-0 lag er 3 minuten later ook in wederom door Hamza, een Hattrick voor onze linksbuiten later onze spits. In de 32e minuut viel Bart S geblesseerd uit, Thijs zat op de bank en wilde het toch gaan proberen. Zo vlogen de 7-0 en de 8-0 er ook nog in voor rust, We konden met een gerust gevoel naar de kleedkamer. Tijdens de rust werd er door de leiders van Alliance gevraagd om het hierbij te laten en te gaan douchen, ze hadden namelijk nog een geblesseerde dus konden met 9 spelers verder, na overleg in de technische staf hebben we ervoor gekozen om dit aanbod niet te accepteren en gewoon de 2e helft te gaan voetballen. Zonder wissels gingen we de kleedkamer weer uit en begonnen we aan de 2e helft. Dit veranderde niets aan het scoren voor onze jongens, de 10-0, 11-0, 12-0 lagen er binnen 10 minuten in de 2e helft al weer in. Langs de kant werd al geroepen: ‘’20, 20, 20’’ Dit werd overigens geroepen door Max die met pijntjes op de bank zat. De goals gingen maar door voor dat we het door hadden stond het al weer 14-0, 15-0, 16-0 en ook 17-0, 18-0 en 19-0 vlogen er gemakkelijk in. In de 70e minuut scoorde onze captain de 20-0, Max had dus toch gelijk. Vervolgens besloot de scheids met nog 10 minuten op de klok de wedstrijd te beëindigen, het was goed geweest vond de scheids. De tegenstander Alliance waren voor onze jongens geen partij de lastigste tegenstander zat welgezegd, bij ons op de bank: Max maakte het de technische staf af en toe behoorlijk moeilijk. Het werd douchen en naar Wernhout toe voor een drankje van de technische staf.

We kunnen terug kijken op een geslaagde overwinning en meteen aan ons doelsaldo gewerkt! Volgende week 02-10 komt De Fendert JO16-1 op bezoek bij ons sportpark! De wedstrijd zal afgetrapt worden om 13:00. U bent zeker welkom om onze jongens te komen aanschouwen.