De kraker van de JO16 tegen De Fendert JO16-1

Het was zaterdag 02-10 het begon als een frisse zaterdagmorgen, We mochten onze kunsten vertonen tegen De Fendert JO16-1. Het was ook de dag van de teamfoto, zoals gewoonlijk moesten een aantal spelers de spiegel nog even bekijken voor de foto. Maar hij is gemaakt en hopelijk voor sommige jongens met succes in de liefde. We gaan door naar de wedstrijd..

De basisopstelling van vandaag was als volgt: Axel in de goal, Willem mocht zijn kunsten vertonen op linksback en zijn collega op rechtsback Robin mocht zijn kwaliteiten vertonen aan de andere kant. In het midden werd er verdedigd door het centrale duo, Youri en Xander. Op het middenveld Chiel, onze captain, Faas en met op de aanvallende positie op het middenveld Hamza. In de aanval mocht Tuur aan de linkerkant zijn kunsten vertonen en Thijs aan de rechterkant. Jurre mocht vandaag het shirt met nummer 9 aan doen hij mocht zich laten zien in de spits. We konden beginnen aan de warming-up. Aan het eind van de warming up, kwamen Tuur en Jurre met pijntjes dus konden de helaas niet aan de start van de wedstrijd verschijnen. Dus werden Bart S en Nawfal opgetrommeld om zich klaar te maken voor de wedstrijd. Dus begon Nawfal op linksbuiten en Bart S met zijn nieuwe kapsel daar lag het in ieder geval niet aan. Hij mocht zijn kunsten vertonen op rechtsbuiten en Thijs in de spits.

13:00 we konden aftrappen op het sportpark aan de Diepstraat, de jongens kwamen moeilijk van start naar 3’ minuten spelen lag de 0-1 in de goal van onze keeper. Door een cross bal vanuit de verdediging van De Fendert, schoot de bal knullig tussen de verdediging door en ging de spits 1 op 1 met Axel helaas kon Axel hem niet stoppen. Kopjes omhoog en verder, Het ging nog niet zoals we gehoopt hadden want naar 10’ minuten kwamen we op een 0-2 achterstand wederom door een lange bal vanuit achter. Maar naar 22’ minuten voetballen zagen we het licht en maakt Nawfal een mooie actie en schiet de 1-2  binnen. In minuut 25’ viel het toch weer de andere kant op met een goal van de aanvoerder van De Fendert, 1-3 stond op het scorebord. Een keer een goede ingreep van onze captain Chiel en iedereen stond weer scherp, maar in de 30e minuut, een afstandsschot wat gelanceerd was op onze doelman, ging helaas op knullige wijze in het doel (na afloop vertelde Axel dat de bal glad was). Toen stond er 1-4 op het scorebord, maar nog geen minuut later (31e) schoot wederom Nawfal uit een rebound de 2-4 binnen het vertrouwen was er weer bij onze jongens. We vervolgde de wedstrijd goed, Wernhout domineerde de wedstrijd in de 34e minuut heeft Hamza de bal aan een touwtje en dribbelt door de 16 heen, de verdediger van de tegenstander dacht daar even een stokje voor te steken. Maar dit keurde de scheidsrechter niet goed en legt de bal op de stip, Chiel mocht een aanloop nemen voor de 3-4 binnen te schieten en natuurlijk schiet hij hem koelbloedig binnen, overigens vond trainer Romano dit geen goed genomen strafschop maar hij zat erin. De ranja stond klaar we gaan de rust in. Even wat tactische puntjes doornemen. Bart A stond te poppelen om het veld te betreden. De positie waar Willem stond werd overgenomen door Bart. Tuur en Jurre gaven allebei in de rust aan dat ze het wilde gaan proberen. Na het kloppen van de scheids op de deur konden we het veld weer betreden voor hopelijk een smaakvolle 2e helft, dit werd het ook want in de 45e minuut krijgen we een vrije trap waar onze captain achter gaat staan en schiet hem met overtuiging briljant binnen. 4-4 op het scorebord met nog 35 minuten te voetballen. In minuut 48 komen Jurre en Tuur het veld in om nog ruim een half uur de winst proberen binnen te hengelen, Hamza en Nawfal verlaten het veld. Wernhout herpakte zich waar ze in de 1e helft geëindigd waren, een goed samenspel wat ze vertoonde aan de technische staf en de trouwe supporters. Het bleef lang rustig maar in de 63e  minuut scoort wederom de aanvoerder van de tegenstander de 4-5. We moesten meer dreiging voorin hebben dus Nawfal die op de bank zat kon weer gaan warmlopen, in de 68e minuut komt Nawfal het veld in voor Bart S. Na een aantal positiewisselingen stond het weer en het liep goed want in de 71e minuut vuurt onze vaste nummer 6 Faas de bal richting de keeper van De Fendert, JA! raak de 5-5 lag in het netje een heerlijke goal van onze nummer 6, met nog 9 minuten op de klok voor een overwinning binnen te slepen. Helaas was dit niet het geval en bleef het 5-5. Over het algemeen een goede wedstrijd gespeeld door onze jongens.

Op naar volgende week! Dan staat Unitas’30 op ons te wachten op sportpark De Lage Banken in Etten-Leur, de wedstrijd zal worden afgetrapt om 14:15, Wij zijn jullie daar!