De bekerwedstrijden van de JO11

Het corso was achter de rug en nu konden we al onze tijd weer gaan besteden aan het kindercorso, …. en voetbal natuurlijk. De eerste voetbalwedstrijden werden nog tussen het kranten plakken, bloemen plukken en het tikken ingepland en zo begonnen we op 9 september aan onze bekercompetitie. Onze tegenstanders waren Rood-Wit, Cluzona en Prinsenland, allen de JO11-2 teams en ook allemaal uit de derde klasse. Een mooie graadmeter voor wat ons dit halfjaar te wachten staat.

Rood-Wit J011-2 (10-2 gewonnen)

De eerste wedstrijd werd in Wernhout gespeeld tegen Rood-Wit. De eerste tien minuten was het nog een beetje aftasten door beide ploegen maar langzaam nam Wernhout het heft in handen. Een afstandsschot van Willem werd door Brent vlak voor de keeper slim aangetikt, zodat de keeper in de verkeerde hoek lag, 1-0. Brent maakte kort daarna ook de 2-0. Bij de eerste echte kans van Rood-Wit was het meteen 2-1 en uit een vrije trap van Rood-Wit volgde ook nog de 2-2. We hadden de meeste kansen maar gingen toch rusten met een gelijke stand. Maar na de ranja ging Wernhout echt als een raket en viel het ene na het andere doelpunt binnen. Julian werd op rechts weggestuurd en maakte de 3-2. Max kon uit een rebound de 4-2 maken en Julian ging zelfs voor zijn tweede. Zo was het in no time 5-2. Via doelpunten van Max (penalty), Brent, weer Max, Willem en Thijs kwam de eindstand uiteindelijk op 10-2. Een mooi resultaat voor Wernhout natuurlijk en een echte teamprestatie met veel verschillende doelpuntenmakers.

Cluzona JO11-2 (10-2 verloren)

De tweede wedstrijd werd een dag voor het kindercorso gespeeld in Wouw. Eigenlijk geen tijd om te voetballen, vooruit dan maar. Cluzona kwam deze wedstrijd op voorsprong via een penalty. De bal werd tegen Willem zijn arm geschoten en daarvoor moest van de vader/coach/scheidrechter de bal op de stip (beetje flauw). Kort daarna viel ook de 2-0 en het leek erop dat we er niet aan te pas zouden komen vandaag. Brent en Thijs wisten echter voorin goed te combineren en Brent kon zo wat terug doen door de 2-1 te maken. Echter lag meteen daarna het tegendoelpunt al weer binnen, maar binnen de minuut maakte Brent de 3-2 door de verdedigers eerst helemaal ‘loco’ te pingelen voordat hij alleen op de keeper af ging. Keeper Max moest vandaag wel aan de bak en heeft nog veel doelpunten voorkomen. Toch moesten we er nog 2 toestaan voor de rust. Stand halverwege 5-2. In de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde en scoorde Cluzona nog vijf keer. Wernhout kon daar nog wel een paar kansen tegenover zetten van Julian en Max. Uiteindelijk was Brent nog de gelukkigste toen de bal tegen de scheidsrechter aangeschoten werd tijdens het uitverdedigen van Cluzona. Brent kon de bal op de pantoffel nemen en zijn derde van deze ochtend maken. Zo heeft de scheids zijn foutje bij de penalty onbedoeld nog goedgemaakt ;-).

Prinsenland JO11-2 (8-4 verloren)

Op donderdag 5 oktober konden we na twee keer uitstellen eindelijk de derde bekerwedstrijd spelen in Dinteloord. Prinsenland heeft een goed voetballende ploeg en ze creëerden gemakkelijk de kansen. Het stond dan ook snel 2-0. Brent zorgde voor het eerste tegendoelpunt door de uitkomende keeper met een vies lobje te verschalken. Daarna liep Prinsenland uit naar 4-1 voordat Brent de bal uit een corner van Thijs binnen kopte, 4-2. Het werd nog 6-2 voordat we aan de ranja mochten in de kleedkamer. In de tweede helft kwam Wernhout beter voor de dag en de verdedigers Thijs en Sem hielden de Prinsenlanders goed van onze goal af. Knap was dat ze door slim positie te kiezen ook de ver vooruit geschoven spits constant in de weg zaten. Finn zorgde voor de 6-3 (met de tutter, dat dan weer wel ;-)). Prinsenland had het duidelijk wat moeilijker nu maar kwam via wat mazzel toch nog tot een doelpunt, 7-3. Het antwoord van Wernhout kwam van Jos die een uit corner de bal binnentikte, 7-4. Uiteindelijk werd de eindstand 8-4 in het voordeel van Prinsenland.

Al met al waren het in de bekercompetitie leuke en leerzame wedstrijden.