Dames Wernhout verzaken in eerste competitiewedstrijd

Op misschien wel de laatste zomerdag van het jaar, stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. En wat voor een. Een ware derby tegen het bekende Achtmaal. De opstelling was als volgt:

In de goal: Lennie
In de verdediging: Mara (’45 Sabine), Krissie (’88 Loïs), Iris en Loïs (’45 Linda)
Op het middenveld: Irma, Femke en Manon
In de voorhoede: Fenna, Lynn (’45 Mieke) en Petra

Het fluitsignaal klinkt en we zijn begonnen. Achtmaal begint sterk en in de startfase halen zij er enkele corners uit. Het is lastig voor ons om er uit te komen en de rust te bewaren. De eerste 10 minuten houdt Lennie ons op de been. Ze staat oog in oog met de snelle linksbuiten, heeft een prachtig reflex met haar been en voorkomt een doelpunt. Daarna volgt nog een schot en redt ze met haar arm. De bal raakt kort hierna in de kluts en Achtmaal kan wederom uithalen. Ditmaal heeft Lennie balvast en keert de rust achterin voor even terug. Een mooie loopactie van Femke volgt, met een diepe bal op Petra tussen de verdedigers door. Petra loopt met de bal de ’16 in, maar de keepster is alert en voorkomt dat Petra kan uithalen. Na een kwartier op de klok volgt dan de eerste tegentreffer; de linksbuiten kan doorlopen over rechts en schiet de bal in de linkerhoek. In de 25e minuut volgt een snelle counter na balverlies voorin. Een actie vanaf links volgt en ditmaal wordt de rechterhoek gekozen: 0-2. Een minuut later onderschept Achtmaal een terugspeelbal en maakt de 0-3. Het laatste doelpunt van de eerste helft is 10 minuten voor rust. Het eerste schot wordt tegengehouden, maar uit de rebound komt alsnog de 0-4. Het is niet zo dat wij geen mogelijkheden hebben. In de slotfase heeft Petra nog 2 mooie kansen, maar een doelpunt van onze zijde blijft uit.

Tijd voor rust. Er vinden wat wisselingen van spelers en positie plaats. Mara, Loïs en Lynn verlaten het veld voor Sabine, Linda en Mieke. We gaan 4-4-2 spelen: Sabine komt laatste vrouw te staan, Iris schuift naar voren en krijgt een directe tegenstander en Krissie gaat het middenveld versterken. Manon schuift haar tegenstander mee naar de linksbackpositie, waardoor Linda rechtsback komt te staan. Fenna schuift een plekje naar achter en komt linkshalf te staan.

De tweede helft gaat van start. Achtmaal begint weer sterk en wij proberen ons er uit te werken. In de 50e minuut heeft Femke nog een mooie kans, maar de keepster voorkomt een doelpunt. Gedurende de wedstrijd komt er wat meer rust. Helaas weerhoudt dat de dames van Achtmaal niet om te scoren. In de 65e minuut maken zij hun vijfde treffer. Kort hierna komen wij met een antwoord. De bal komt voor Irma’s voeten terecht, die uithaalt en de bal tussen de palen knalt: 1-5!! Hierna krijgt Fenna de mogelijkheid om de afstand te verkleinen. Ze passeert de verdediging, komt 1-op-1 met de keepster, maar schiet helaas op de paal. In de slotfase komt Loïs er nog in voor Krissie. Enkele minuten hierna klinkt het eindsignaal. De dames van Achtmaal winnen met overtuiging.

1-5 Irma