Dames Wernhout veroveren koppositie

Zondag 23-04-2017

Vandaag was de inhaalwedstrijd tegen de dames van Schijf gepland. Een fysiek en sterk elftal. Er zal daarom hard gewerkt moeten worden om de koppositie te bemachtigen. Voor de warming-up werd de opstelling bekend gemaakt:

In de goal: Kelly
In de verdediging: Mara, Sabine, Lotteke en Daisy
Op het middenveld: Hilde, Iris en Niene
In de voorhoede: Krissie, Fenna (’68 Petra) en Petra (’30 Lynn; ’68 Sanne)
Op de bank: Lynn, Kim, Eva, Linda en Sanne (Nienke is ziek)

Nadat we moesten wisselen van helft, klonk om 10 uur het fluitsignaal. Hilde maakt meteen haar bijnaam waar en komt met een ‘wilde’ actie voor de goal. Ze kan uithalen, maar een snel doelpunt blijft uit. Hierna komt Petra met een kans, maar de bal gaat voorlangs. Schijf komt al snel met een antwoord. In de 8e minuut weten zij een kans te creëren en wij zien de bal net naast de goal verdwijnen. Een paar minuten hierna gaan Krissie en Fenna een 1-2’tje aan en komen dichtbij de eerste treffer. De keepster is alert en voorkomt helaas een doelpunt. Het tempo van de wedstrijd ligt hoog. De dames van Schijf zijn sterk, waardoor er aan beide kanten gevaarlijke situaties plaatsvinden. Zo voorkomt Kelly in de 20e minuut een doelpunt na een schietkans van Schijf. Na een halfuur speeltijd krijgt Lotteke een grote kans. Met grote snelheden stormt ze op de goal af en de bal gaat maar net over de goal heen. Hierna wordt Petra gewisseld voor Lynn, waardoor Niene in de spits belandt en Fenna rechtsbuiten. Dit werpt meteen zijn vruchten af, want Niene zorgt er voor dat eindelijk de eerste treffer valt: 1-0! In de slotfase van de eerste helft krijgen Niene en Fenna nog een grote kans, maar het blijft bij dat ene doelpunt.

Tijd voor rust. Er vinden ditmaal geen wissels plaats. We krijgen te horen dat we hard moeten blijven werken en op moeten letten op de snelle counters van Schijf. Met dit in ons achterhoofd beginnen wij aan de tweede helft.

In de 47e minuut loopt Iris vanaf de linkerkant naar voren. Ze geeft hem voor op Niene, die maar net naast schiet. Ongeveer vijf minuten hierna laat Iris zich weer zien, maar haar schot belandt in de handen van de keepster. Vanuit de doeltrap die volgt, kan Schijf weer een kans creëren. Kelly is alert en houdt haar doel schoon. Een corner volgt, maar loopt op niks uit. Hierna volgt er een 1-2’tje van Krissie en Iris. Krissie kan uiteindelijk op goal schieten, maar de keepster zorgt er voor dat ditmaal aan de andere zijde een corner volgt. Iris zorgt er voor dat de bal uit de corner bij Niene komt. Niene haalt uit, maar de keepster redt opnieuw. De wedstrijd is erg spannend en een gelijkmaker is zo gemaakt. De opluchting is dan ook merkbaar wanneer het tweede doelpunt valt: Fenna komt in de 62e minuut met een mooie loopactie en schiet de bal in de korte hoek binnen!! 2-0! Hierna worden Fenna en Lynn gewisseld en komen Petra en Sanne er in. Een kwartier voor tijd moet onze verdediging nog even hard werken. Schijf krijgt een paar kansen, maar de verdediging weet samen met Kelly het doel schoon te houden. In de slotfase komen wij met de genadeslag. Krissie komt met een mooie actie en legt de bal breed op Petra. Petra loopt door en weet de bal achter de keepster te plaatsen: 3-0! De dames van Wernhout winnen de wedstrijd en veroveren daarmee de koppositie!

Komende zondag mogen wij nog een keer tegen Schijf. Er zal wederom hard gewerkt moeten worden om de koppositie te behouden. Nog 2 finales dames!!

1-0 Niene
2-0 Fenna