Dames Wernhout schrijven geschiedenis

Zondag 7 mei 2017..
Vandaag was het D-Day.
Vandaag stond de echte finale op het programma tegen de dames van Achtmaal.
Vandaag konden wij, als Wernhout dames, geschiedenis gaan schrijven.

Alle 17 speelsters waren vandaag aanwezig, op tijd, én nuchter. Al een prestatie op zich. Voordat wij ons gingen omkleden, werd de opstelling bekend gemaakt:

In de goal: Renate
In de verdediging: Mara (’45 Kim; ’90 Mara), Lotteke, Sabine (’60 Linda) en Daisy
Op het middenveld: Hilde (’45 Nienke), Iris en Sanne (’30 Lynn; ’60 Eva)
In de voorhoede: Krissie (’75 Sanne), Niene, Petra (’45 Fenna)

We begonnen aan de warming-up en de spanning werd langzaam voelbaar. Spandoeken werden opgehangen en supporters begonnen binnen te stromen.. Omdat wij maar 2 punten uitlopen op de dames van Gesta, was winst vandaag noodzakelijk. No pressure at all!!!

Om 10 uur stonden wij klaar op het hoofdveld van Wernhout. Voordat het fluitsignaal klonk, werden wij eerst knallend verwelkomd door Wernhout 1 en 2 met een vuurwerkshow. Deze hadden speciaal voor de kampioenswedstrijd hun wekker gezet. De wedstrijd ging van start en wij werden luidkeels aangemoedigd door de vele supporters. Hierdoor begonnen wij fel. In de 2e minuut spelen Niene en Krissie samen de verdediging uit, maar tot het een doelpunt komt het niet. De dames van Achtmaal komen snel met een antwoord en weten voor dreiging te zorgen. Het is merkbaar dat het sterkste elftal tegenover ons staat en voor lange tijd is het voor ons lastig om tot scoren te komen. Dit verandert in de 22e minuut. Er komt een diepe bal van Sabine, die over de verdediging heen gaat. Niene is alert, loopt door en schiet de bal binnen in de rechterhoek: 1-0! De ontlading en opluchting is groot. Tien minuten later wordt de voorsprong iets groter. Hilde schiet de bal over de verdediging en ditmaal is Krissie alert. Ze faalt niet en schiet de bal feilloos binnen: 2-0! Hierna wordt Sanne gewisseld voor Lynn. De dreiging van de dames van Achtmaal blijft groot en weten in het laatste kwartier van de eerste helft kansen te creëren. Er worden schoten op goal gelost, waarvan eenmaal de paal onze redding is. Een tegendoelpunt blijft uit, waardoor wij opgelucht de rust ingaan met 2-0.

Er wordt ranja gedronken en nadat de leiders (eindelijk) arriveren, wordt de eerste helft geëvalueerd. Het was een zware en fysieke eerste helft en moeten nog even flink aan de bak om het kampioenschap te verzilveren. Er vinden 3 wissels plaats: Mara, Hilde en Petra gaan er uit voor Kim, Nienke en Fenna.

De tweede helft gaat van start. Wij merken al snel dat er in de rust gewisseld is bij de dames van Achtmaal en dat er een ‘zwakker’ elftal staan in vergelijking tot de eerste helft. Niene kan daarom al snel voor het derde doelpunt zorgen en ook Krissie laat weer van zich horen. In de 60e minuut maakt zij de 4-0, na aangeven van Fenna. Sabine en Lynn worden gewisseld voor Eva en Linda, die nog even mogen gaan knallen. Daisy zakt terug op de laatste-vrouw-positie en Kim schuift door naar het middenveld. Linda komt rechtsback te staan en Eva linksback. Al snel moeten wij het eerste tegendoelpunt incasseren. De 4-1 wordt gemaakt in de 62e minuut. Een kleine 10 minuten hierna kan Krissie doorlopen en vanaf 20 meter een schot lossen zoals zij al vaker heeft gedaan dit seizoen. De bal verdwijnt in de kruising: 5-1! Vervolgens nog een ED-je, waardoor wij op een 6-1 komen. Met een ruime voorsprong denken wij binnen te zijn, maar de dames van Achtmaal zijn het hier niet mee eens. Er vinden een paar wissels plaats, waardoor wij weer tegen een sterker elftal komen te staan. In de 80e minuut een ED-je van ons, waarna nog 2 tegendoelpunten gemaakt worden: 6-4. De slotfase wordt daardoor nog erg spannend en er moet hard gewerkt worden. In de 90e minuut krijgt Kim een verdiende publiekswissel, omdat ze haar laatste wedstrijd gespeeld heeft. Een champagne-douche volgt, omdat hier al een paar bidons mee gevuld waren. Na 92 minuten geknokt te hebben, volgt dan het verlossende fluitsignaal.

De ontlading is enorm en de dames van Wernhout worden overgoten door champagne en confetti. Opnieuw klinkt er vuurwerk en de vele felicitaties, ook van de dames van Achtmaal en Gesta, worden in ontvangst genomen. De derde helft gaat van start, waar het bier rijkelijk vloeit. Dit doen wij de volgende dag nog eens over met: het ritje op de platte kar, de huldiging bij het gemeentehuis en het eindfeest bij Victoria. Na 2 dagen flink gefeest te hebben, gaan wij ons kampioensfeest komende zaterdag nogmaals dunnetjes overdoen tijdens het teamuitje.

Lieve dames, succes is het resultaat van hard werken en dat hebben wij dit seizoen zeker gedaan! Wedstrijden werden ruim gewonnen en met een doelsaldo van 109 is het kampioenschap zeker verdiend. Bedankt aan de vele supporters en sponsors. Jullie maakten deze dag(en) extra bijzonder!

Zondag 7 mei 2017… Een datum die de boeken in gaat!
1-0 Krissie
2-0 Niene