Dames Wernhout pakken drie punten

Vochtig gras en een lekker zonnetje. Perfecte omstandigheden voor een voetbalwedstrijd in de week van V.V. Wernhout. Nadat de warming-up was afgerond, werd de opstelling bekend gemaakt:

In de goal: Van Riel
In de verdediging: Lot (’80 East), BreakyDaisy, Irish en East (’45 Seebijn)
Op het middenveld: TheBean (’75 Broekie), Boutje, Broekie (’37 Nien)
In de voorhoede: Peet (’45 TheBeast), Fen (’75 Peet) en Kriest

Het fluitsignaal klinkt en de wedstrijd gaat van start. De eerste minuten moeten wij duidelijk even wakker worden. De dames van Internos zijn fel en weten al snel de goal te vinden. Een grote kans blijft uit, maar de dreiging is voelbaar. Na 10 minuten komen wij wat meer in de wedstrijd. Via mooie combinaties komen wij meer op de helft van Internos. Na een kwartier speeltijd gooit Kriest vanaf eigen helft de bal over de verdediging van Internos heen. Fen is alert, loopt de verdedigers er uit en schiet de bal genadeloos tegen de touwen: 1-0! Een paar minuten hierna is het weer Fen die zich laat zien. Ze maakt een prachtige loopactie, waarmee ze een paar verdedigers achter zich laat, en weet de bal wederom achter de keepster te plaatsen: 2-0! De dames van Wernhout behouden het overzicht en laten beheerst voetbal zien. Grote kansen komen dan ook van onze zijde. Helaas worden deze niet verzilverd met een doelpunt. Zo kan Peet de goal bereiken na een diepe bal van BreakyDaisy, maar niet tot scoren komen. En ook Kriest heeft nog twee grote kansen. Eerst na een goede steekpass van Boutje, waarna Kriest de linkerpaal raakt. Daarna komt Kriest bijna tot scoren, na een goede bal van Fen, maar verdwijnt de bal net over de goal. Hierna is het rust en gaan we de kleedkamers in met een 2-0 voorsprong.

In de rust vinden twee wissels plaats. TheBeast komt er in voor Peet en Seebijn vervangt de positie van East.

De tweede helft gaat van start. Wederom zijn het de dames van Internos die sterk starten. Onze verdediging is alert, maar toch kunnen de dames van Internos voor de nodige dreiging zorgen. Er wordt hard gewerkt op alle linies, maar toch lukt het niet om onze voorsprong te vergroten. Gedurende de wedstrijd komen er weer meer kansen van onze zijde. Zo kan Kriest een keer tot scoren komen en ook Boutje heeft een scoringskans. Fen komt nog bij de goal, maar kan geen hattrick verzilveren. Uiteindelijk is het Peet die na een goede loopactie de stand op 3-0 brengt! De dames van Internos kunnen dit niet meer rechtbreien. Kort hierna is de wedstrijd afgelopen en zijn de drie punten van ons.

1-0 Fen
2-0 Fen