Dames Wernhout pakken drie punten in laatste minuut

Na een kort(er) nachtje stond vandaag de wedstrijd tegen de dames uit Prinsenbeek op het programma. De uitwedstrijd was erg spannend tot het eind (3-5) en ging over het algemeen gelijk op. Vandaag moest dus hard gewerkt worden om de positieve lijn van de afgelopen weken voort te zetten.

Opstelling:
Keeper: Lenny
Achterin vlnr: Wildehil, Seebijn, BreakyDaisy, Lot (’37 Loïs, ’60 Lot)
Midden vlnr: TheBean, Boutje (’83 Mieke), Irish
Voorin vlnr: Kriest, TheBeast (’60 Manon), Fen (’45 Peet)

De wedstrijd begint rond de klok van 10. We voelen de wind in onze rug en starten fel. Daarna komen de dames van Beek Vooruit meer in het spel en kunnen een enkele keer de goal bereiken. Uit een schot van rechts belandt de bal via Lenny in het zijnet. De corner die volgt loopt op niks uit. Na 20 minuten speeltijd hebben wij al meerdere kansen gehad, maar nog niks weten te verzilveren. De verdediging en keeper van Beek Vooruit zijn alert en weten tegendoelpunten te voorkomen. Uiteindelijk hakt de vermoeidheid er een beetje in. We zijn steeds net een stapje te laat, waardoor we ons eigen spel niet vast kunnen houden en Beek Vooruit meer ruimte krijgt. In de 37e minuut verlaat Lot het veld en komt Loïs er in. We gaan uiteindelijk de rust in met een brilstand: 0-0.

In de rust verlaat Fen het veld en komt Peet er in. Het gaat goed, maar nog niet goed genoeg. Drie punten zijn nodig om uit te lopen. Dat betekent sneller reageren en alert zijn.

De tweede helft gaat van start. In de 60e minuut gaan Loïs en TheBeast er uit en komen Lot en Manon er in. In de 69e minuut gaat Seebijn even naar de grond door een trap tegen haar knie (volgens Ad een ‘stervende zwaan’, maar het was toch wel pijnlijk Ad.. :-p). We gaan verder. In de 73e minuut bouwen we goed op. Seebijn speelt op Lot en Lot bereikt Manon, die vervolgens een goede bal op Peet geeft. Peet haalt uit, maar haar schot heeft te weinig kracht. De bal komt via een verdediger terug in haar voeten. Nu schiet Peet hard en gericht de bal onder in de linkerhoek: 1-0!! Nu alert blijven en vasthouden! In de 81e minuut geeft Boutje een perfecte steekpass op Kriest. Kriest haalt uit vanaf de rechterkant, maar de bal gaat helaas nét naast. In de 83e minuut mag Boutje welverdiend haar rust gaan nemen en komt Mieke in de spits. In de 88e minuut krijgen wij (wederom) onterecht een corner tegen. De bal wordt gelukkig weggewerkt, maar komt niet veel later bij de mid-mid van Beek Vooruit te recht. Ze loopt door en schiet van buiten de ’16. De bal stuit erg vervelend en valt boven Lenny de goal in: 1-1. De frustratie is groot, met nog maar enkele minuten (blessuretijd) te spelen. We trappen af. De bal wordt naar voren geschoten, schampt de voet van Mieke en komt bij Kriest terecht. Kriest gaat op snelheid door, komt 1-op-1 met de keepster en schiet de bal binnen: 2-1!! De ontlading is enorm. Kort hierna klinkt het fluitsignaal en zijn de 3 punten, wederom, behaald!

1-0 Peet
2-1 Kriest