Dames Wernhout blij met nieuwe merchandise! Met de wedstrijd iets minder..

Op een frisse zondagmiddag stond de wedstrijd tegen de dames van Beek Vooruit gepland. Vorig seizoen twee keer gewonnen, maar erg gemakkelijk ging dat niet. We moesten aan de bak vandaag! De volgende 11 startten:
In de goal: Lennie
In de verdediging (vlnr): Sabine (’45 Loïs), Krissie, Iris en Manon
Op het middenveld (vlnr): Niene, Femke en Lynn (’65 Irma Boon)
In de voorhoede (vlnr): Petra (’65 Sabine), Fenna en Mieke (’45 Bregje)

De wedstrijd gaat van start. De dames van Beek Vooruit starten fel. In de beginfase hebben wij wat moeite om onze draai te vinden. Het spel gaat gelijk op, maar serieuze kansen weten wij niet te creëren. De dames van Beek Vooruit lukt dit wel. In het eerste halfuur hebben zij drie grote kansen en de vierde kans gaat er vanuit een voorzet in. Al snel lijken wij op gelijke hoogte te komen. Vanuit een corner lijkt de bal achter de lijnen de verdwijnen. De keepster haalt de bal terug, maar de scheids geeft hier geen gehoor aan. Kort hierna vindt een zelfde situatie plaats vanuit een corner. Ditmaal een verdediger die de bal van achter de lijnen weg kopt. Wederom ziet de scheids hier geen doelpunt in. We gaan de rust in met een 1-0 achterstand.

Er vinden twee wissels plaats. Mieke gaat er uit voor Bregje en Sabine maakt plaats voor Loïs. Manon komt linksback te staan en Loïs komt op haar rechtsbackpositie.

De tweede helft gaat van start. Ditmaal starten wij sterk. Helaas valt dan onverwachts de 2-0. In de 65e minuut vinden dan wat wisselingen in het veld plaats; er moet gescoord worden! Sabine en Irma Boon komen in het veld voor Lynn en Petra. Sabine komt laatste vrouw te staan en Manon voorstopper. Iris schuift door naar het middenveld en Krissie naar de linksbuitenpositie. Kort daarna wordt dan ook gescoord. Vanaf links maakt Krissie de 2-1! Kort daarvoor is Iris uitgevallen, vanwege een lelijke val op haar hoofd. Petra staat met haar kater weer terug in de lijnen en Fenna zakt terug op het middenveld. Een kwartier voor het fluitsignaal lijkt Petra de aansluitingstreffer te maken, maar wederom wordt deze niet erkend door de scheids.. De keepster laat de bal los en de scheids ziet hier een overtreding in (?!). Helaas pindakaas, het is ons niet gegund vandaag.. De dames van Beek Vooruit weten hun voorsprong te vergroten door een vrije trap (want ook daar ziet de scheids natuurlijk een overtreding.. :-p). Het eindsignaal klinkt en wij gaan verloren terug naar Wernhout.

2-1 Krissie