BSC gaat met drie punten aan de haal tegen Wernhout

20-4-2019  Wernhout 1 –  BSC 1 1-3 (1-2)

Op Paaszaterdag was BSC te gast op Wernhout. De Roosendalers begonnen feller aan de wedstrijd  dan Wernhout en kwamen na een kwartiertje verdiend op voorsprong. Één van de BSC-spitsen werd gelanceerd in de zestien en schoot hard binnen achter Gijs, 0-1. Na de treffer kwam Wernhout geleidelijk wat beter in de wedstrijd te zitten en binnen 4 minuten was het al weer gelijk.

Na een mooie actie testte Marvin de BSC-keeper die nog kon redden, in tweede instantie pikte Mathieu de bal op en bediende Marvin die deze keer de corpulente keeper met een laag schot wel het nakijken gaf, 1-1. Na ruim een half uur een grote kans voor Chris van dichtbij die rakelings naast gaat.

Kort voor de rust Marvin nog eens met een poging die naast de palen gaat en even later BSC dat door te slap verdedigen een lange bal kan verlengen, één van de BSC-aanvaller pikt de bal mee, snijdt naar binnen de zestien in  en zet BSC net voor rust op voorsprong, 1-2.

In de tweede helft werd het voetbal van beide kanten er niet beter op. Wernhout creëerde te weinig in de tweede helft om aanspraak te kunnen maken op een resultaat.Het duurde tot de voorlaatste minuut voor de defintieve beslissing viel. Uit een counterlepelde BSC de bal over Gijs binnen en was het pleit beslecht, 1-3.

Wernhout moet de komende weken nog een paar wedstrijden winnen om niet in de degradatie-zone te belanden.