Aangepast Wernhout JO19-1 pakt 3 punten tegen The Gunners JO19-1

Op zaterdag 29 februari stond de inhaalwedstrijd tegen The Gunners JO19-1, niet te verwarren met Arsenal, op het programma. Deze uitwedstrijd werd eerder afgelast en gelukkig voor Wernhout begon de wedstrijd ditmaal om 12:00 in plaats van de eerder geplande 10:00. Om 10:30 werd er verzameld, maar toch kreeg Sven het voor elkaar om zich te verslapen. Hij moest dus thuis opgehaald worden en zal ergens in het seizoen een bakkie sponsoren. Bij aankomst werd duidelijk dat er op ku(ns)tgras gevoetbald moest worden en met de volgende 11 namen werd er afgetrapt:

Mart K. in de goal, Bieke, Joep, Alex en Broos achterin, Pèrol, Carlo en Sem op het middenveld, voorin Karsten, Sven en Sergio.

Op de bank namen Senna, Wilco, Brady en Mart A plaats. Hein en Jan (kwam te laat als supporter) zijn geblesseerd en Jurre, Axel en Stef de Bakker waren aan het après-skiën. Er deden dus een hoop spelers van de JO17 mee en daar zijn wij als JO19 zijnde heel blij mee. Niet alleen omdat onze personele problemen zo worden opgelost, maar met name ook omdat deze jongens heel goed kunnen voetballen.

De scheidsrechter floot voor het begin van de wedstrijd en Wernhout had gelijk de overhand. Dit resulteerde in de eerste kans voor Sven. Dit was echter niet meer dan een rolletje dat eenvoudig gekeerd kon worden. Misschien een idee voor Sven om legday minder vaak te skippen. Enfin, niet veel later is Carlo, onze gelegenheidsaanvoerder, weg op de linkerflank. Hij geeft de bal voor (met links!) en Karsten werkt de bal acrobatisch binnen. Hij deed dit met een karatetrap waar zelfs Zlatan Ibrahimovic jaloers op zou zijn en dan zelfs nog met zijn hak, 0-1! Voor het resterende gedeelte van de 1e helft gebeurde er geen noemenswaardige dingen. Om deze reden besloot Jan verhalen van vroeger aan te halen, waarbij hij de aanwezigen op de bank absoluut niet irriteerde. In de blessuretijd van de 1e helft hield Mart K. Wernhout op de been door in een 1-op-1 situatie adequaat redding te brengen. Hierdoor gingen we met een 0-1 stand rusten.

In de rust werd duidelijk dat het veld de Wernhoutse knieën geen goed heeft gedaan. Die van Bram waren namelijk niet meer zichtbaar doordat hij meerdere tackles heeft moeten maken en zelfs werd getorpedeerd door zijn tegenstander.

In de tweede helft werden Karsten en Broos gewisseld voor Brady en Senna. Met deze twee verse krachten werd de jacht naar een uitbreiding van de voorsprong ingezet. Bram liet verder zien niet van suiker te zijn. Ondanks zijn beschramde knieën gooide hij zich tweemaal in korte tijd voor de bal om te voorkomen dat deze doel zou treffen. Halverwege de tweede helft werd Sven gewisseld voor Mart A. Hierna kreeg Carlo een grote kans om de score uit te breiden, maar hij weigerde met links te schieten en bleef maar kappen en draaien. Uiteindelijk kwam de bal bij Brady, maar hij schoot recht op de keeper en Sem uit de rebound net naast. Niet veel later liet Sem nog even zien tweebenig te zijn, door met links van grote afstand de bal vol op paal te poeieren. In de slotfase weet Wernhout eindelijk de wedstrijd in het slot te gooien. In de 81e minuut wordt een voorzet van Mart A. omgezet tot goal door Pèrol, 0-2! Hierna probeerde The Gunners een slotoffensief te forceren, maar Mart K. hield zijn doel schoon met 2 puike reddingen. In de blessuretijd weet Wernhout zelfs de 0-3 te maken. Een afgeslagen bal valt via Mart A. bij Carlo en hij weet de keeper te verschalken. Meteen hierna fluit de leidsman af en de eerste 3 punten in de tweede seizoenshelft zijn dus een feit!

Wernhout JO19-1 heeft laten zien dat ondanks een slechte ondergrond en wellicht het vroege tijdstip goed om kan gaan met deze externe factoren. Na 3 wedstrijden is het zelfs nog ongeslagen en het zal deze ongeslagen status gaan verdedigen in de volgende wedstrijd, thuis tegen Roosendaal JO19-2. Dit team heeft 9 punten uit 3 wedstrijden en zal dus een lastige tegenstander vormen. Afsluitende wilde Jurre graag nog een quote delen waar hij veel inspiratie uithaalt: ‘Als je voor mij vecht, vecht ik ook voor jou’. Geen idee wat hij hiermee bedoeld, geen idee wat u ermee moet, maar om 14:30 wordt er afgetrapt, graag tot dan!