Wernhout 2 pakt eerste overwinning van het seizoen tegen Rood-Wit

Op zondag 13 oktober stond voor ‘Ut Twidde’ de vierde competitiewedstrijd van het seizoen op het programma. En wel thuis tegen Sprundel. Althans dat dacht trainer Joost dan toch. Hij gaf tijdens de bespreking namelijk tot drie keer toe aan dat Sprundel vandaag op het programma stond, uiteraard tot hilariteit van de spelers. Ach ja, het Oktoberfest was de avond van tevoren dan ook geweest.. En een foutje is nog een negen, of ja, is drie fouten dan in dit geval nog een zeven? Wat er écht op het programma stond was een thuiswedstrijd tegen Rood-Wit 2. Rood-Wit, een ploeg die goed is gestart aan de competitie met 6 uit 3 en net als Wernhout een promovendus. Wernhout had 1 uit 3 en dus was dit een erg belangrijke wedstrijd, om niet te ver achterop te raken. Ondanks het (erg gezellige) Oktoberfest op de vooravond van de wedstrijd was iedereen op tijd aanwezig en hoefde er deze week dus niet gedobbeld te worden. De volgende spelers mochten de wei in:

Lappert, Bartje, Lexie, Bertje, Jappie, Meijer, Sjoerd (’60 RL7), van Hees (’84 Ballonneke), TVDP, Ted en Burn (’64 Jeugdmanneke Hein).

De openingsfase van de wedstrijd was voor Rood-Wit. Wernhout was zoekende en Rood-Wit dicteerde het spel. Maar, verder dan een van richting veranderd schot kwam Rood-Wit niet in de eerste tien minuten. Wernhout daarentegen creëerde na 11 minuten de eerste kans. Vanuit een ingooi werd via een dubbele kaats Meijer bereikt door van Hees. Meijer flitste vervolgens langs een verdediger om de bal laag in de korte hoek binnen te schieten vanaf randje zestien. 1-0! Dit doelpunt leek Wernhout vleugels te geven, of gaf Rood-Wit een tik. Want de fase die na het doelpunt volgde werd Wernhout sterker en kwam het wat beter in de wedstrijd. Dit resulteerde na een slippertje achterin in een goede kans voor Ted, maar hij kreeg de bal niet lekker mee en strandde op de goalie. Aan de andere kant maakte Bertje een zeldzame fout, door een terugspeelbal te kort te geven, maar de Lappert kon redden brengen. Daarna werd in de rebound, zonder de Lappert in het doel, een kans hopeloos om zeep geholpen door de Theikenese middenvelder en had Wernhout geluk. Tot aan de rust waren er nog wat speldenprikjes aan beide kanten, waarbij gezegd moet worden dat Rood-Wit iets dreigender was dan de thuisformatie. Zo moest de Lappert redding brengen in de korte hoek en zag hij een andere poging in het zijnet belanden. Wernhout bereikte de rust met een voorsprong, 1-0.

In de rust werd aangegeven dat het allemaal niet 100 procent oogde, zonder dat dit de bedoeling was. Oorzaken waren slordigheid in balbezit en nog te weinig in de duels komen. Want, als Wernhout in deze duels kwam, werden deze doorgaans wel gewonnen. Meer zekerheid aan de bal in de tweede helft en meer handelingssnelheid in combinatie met die extra gevraagde 10 procent zou de drie punten in Wernhout moeten houden.

De tweede helft.. Na 49 minuten was er meteen een goede mogelijkheid voor Rood-Wit. Na een hoge bal door het centrum kon de aanvaller richting de Lappert, maar die had zijn doel goed verkleind. Hierna was Wernhout een aantal keer gevaarlijk. Ted schoot een moeilijke bal uit een corner naast en van Hees schoot een aardige mogelijkheid ver over. Tussen de 70ste en de 80ste minuut was Rood-Wit in de omschakeling na slordig Wernhouts balverlies nog twee keer heel gevaarlijk, maar achtereenvolgens bracht de Lappert redding en werd een bal naast geschoten. Vervolgens controleerde Wernhout de wedstrijd in de slotfase aardig en werd het slotoffensief van Rood-Wit onklaar gemaakt. Diep in de blessuretijd kreeg Wernhout loon naar werken en werd Ted bereikt door een scherpe bal van Meijer. Ted bleef vervolgens koel en schoot de bevrijdende 2-0 binnen! Dit was tevens de eindstand.

Al met al een hele belangrijke driepunter, en met vlagen met aardig voetbal. Maar, Wernhout kan nog beter. Zeker aan de bal moeten we het balbezit meer koesteren en zekerder zijn in onze passing. Maar, voor nu vooral even genieten van deze overwinning. Volgende week zijn we vrij om vervolgens over twee weken met een goed gevoel op weg te gaan naar het sterke DOSKO. Na die wedstrijd staat er weer een Oktoberfest op het programma en de goudgele rakkers smaken dan met drie punten onder de lederhosen toch nét wat lekkerder. Dus Joost, wij waarschuwen je alvast: we spelen tegen DOSKO, en niet tegen Sprundel. Graag tot dan!