Wernhout 2 levert wanprestatie en verliest van Zundert

Op zondag 25 november stond de uitwedstrijd tegen Zundert 3 op het programma, een derby dus. In het bekertoernooi had ‘Ut Twidde’ al gewonnen van Zundert 2 (2-3) en iedereen was er van overtuigd dat er na de nederlaag van vorige week tegen Sprundel (1-0) wat rechtgezet moest worden. Nadat de speculaaspoppen in de kleedkamer uitgedeeld waren begonnen de volgende spelers aan de wedstrijd:

De Belg, Bartje, Lexie, Tommy (’57 Faasie), Krampus, Casanova, Staakie, Lampie Aaaantens, Bodybuilder Dennis (’75 Lenny), Burn (’57 van Hees) en RL7 (’57 Brede kast Max).

Wat er vervolgens aan het publiek voorgeschoteld werd was een matige wedstrijd, van beide kanten. De eerste kans voor Zundert was er al na een minuut, maar de Belg kon de inzet van de doorgebroken Zundertse aanvaller nog keren. Er ontstond een spelbeeld waarin Zundert inzakte en gokte op de counter en waarbij Wernhout het spel moest maken. Na ongeveer een kwartier spelen kreeg Wernhout wat meer controle over de wedstrijd en was er meer rust in balbezit dan in de openingsfase. Dit was dan ook de fase dat Wernhout een aantal mogelijkheden kreeg. Burn schoot van buiten het zestien meter gebied naast, RL7 zag zijn kopbal gekeerd worden door de goalie en Lexie krulde een bal naast. De eerste helft was verder niet spectaculair te noemen en er werd nagenoeg niets gecreëerd aan beide kanten. Echter, op slag van rust kreeg de Zundertse buitenspeler met wat geluk de bal via de rug van Tommy voor zijn voeten, waarna hij de bal langs de Belg schoot, 1-0.

In de tweede helft werd het er allemaal niet beter op. Direct na rust kreeg Zundert een corner. De bal werd weggewerkt maar de afvallende bal belandde aan de zijkant van het veld voor de voeten van de Zundertse spits, die de Belg in de korte hoek verraste, 2-0. Vervolgens werd er na een uur spelen het een en ander omgezet met een driedubbele wissel. Wernhout koos vol voor de aanval, met een 3-3-4 formatie. Dit pakte niet uit zoals gehoopt. Het lukte Wernhout niet om kansen te creëren en met name in de laatste fase van een aanval was Wernhout slordig. Tot overmaat van ramp werd na 70 minuten spelen ook nog een Zundertse corner kiezelhard bij de eerste paal binnen gekopt, 3-0. Hier zou het bij blijven.

We kunnen concluderen dat Wernhout een collectieve off-day beleefde en eigenlijk 90 minuten lang zichzelf niet was. Er werd niet verzorgd gevoetbald, teveel onnodig balverlies geleden en de échte overtuiging om te willen winnen, leek te ontbreken. Nu zijn we een week vrij en na het feestweekend is er weer een nieuwe kans op drie punten. Zondag 9 december staat om 10:30 de uitwedstrijd tegen Unitas’30 3 op het programma. Graag tot dan!