JO11 kreeg hun tegenstand en verliest.

JO-11 op bezoek bij Boeimeer, Breda
Vandaag een verslag van vliegende reporter Jaro, die nog even geblesseerd aan de kant blijft.
Renzo gaat niet met ons mee, hij gaat de JO-09 versterken. Dus gaan we van start met 11 fitte spelers in het zonnige Breda, voor de 3de wedstrijd in de competitie. De eerste 2 wedstrijden werden glansrijk gewonnen. Maar bij het betreden van het veld, kreeg ik toch het gevoel het hier wel eens anders kon zijn.

Voor 10 uur klonk het fluitje van de scheidsrechter, ze hadden er zin in, maar daar vertrok Boeimeer met de bal. Onze keeper in de eerste helft Max, kon direct goed aan de bak. Met de ene na de andere redding, hielt hij de 0. Maar de blauwe van Boeimeer bleven voor zijn goal plakken, en Wernhout kwam er niet uit. Helaas kwam daaruit als snel, maar niet verrassent de 1-0. Na deze goal bleef Boeimeer gevaarlijk en speelde veel op onze helft, maar door te doen, waar we zo goed in zijn. Goed overspelen, netjes de bal in de voeten spelen en snelheid!!!. kwam Wernhout steeds beter in het spel. Er kwamen mooie combinaties tussen Siem en Huijsmans, Jules en Kris. Een verre bal van Giel op Robbe die klaar stond om te scoren. Ondertussen bleef gelukkig Max goed gefocust, want de ploeg “fysiek een maatje te groot” kwam vaak voor zijn doel. En als duiveltjes uit een doosje waren daar mooie kansen voor Giuliano in samen werking met Kris, en Jules die Raf vond, maar helaas net naast schoot. En daar werden de coaches van Boeimeer niet blij van.

In de tweede helft ging Jules tussen de palen. En ook Jules had zijn handen vol. Zijn verre uittrap, kwam vaak terug met een blauwe speler er aan vast. Siem, Giel, Huijsmans en Daan werkte goed samen en daardoor was het moeilijk voor Boeimeer om te scoren. Maar als er dan plots toch een gaatje ontstaat, en er komen 2 Boeimeer spelers alleen voor de keeper, dan wordt het moeilijk, en ondanks de vele mooie reddingen die Jules al had gemaakt ging deze binnen 2-0. Ons eigen spel proberen te spelen was moeilijk, we werden overlopen. Uiteindelijk kregen we een paar kansjes, Peeters die een mooi balletje meegaf aan Giel die een mooi afstandsschot loste maar helaas net miste. En daar was dan in eens Kris die door de verdediging van boeimeer liep en op afstand het net liet vieren. 2-1 de aansluitende treffer was gemaakt. Bal uit en net, en door. Maar na deze treffer werd het spel nog harder gespeeld, enkele rode shirtjes kregen gratis vliegles. Het werd heel duidelijk dat Boeimeer t niets aan een toeval wilde overlaten en de 3 punten thuis wilde halen. De laatste 5 minuten werden zwaar, met nog een super redding van Daan hebben we het Boeimeer heel moeilijk gemaakt. Ondanks het harde werken van iedereen werd het toch nog 3-1.

Trots op mijn teammaatjes dat ze zo goed hun best hebben gedaan. Helaas was Boeimeer te sterk. Maar dat hard werken beloond wordt, zullen vast terug zien in de rest van de competitie.