Wernhout 1 wint eerste thuiswedstrijd

Op zondag 30 september mocht Wernhout 1 dan eindelijk aantreden voor haar eerste thuiswedstrijd in de 4e Klasse B.

Het sportpark aan de Diepstraat was zoals gewoonlijk goed gevuld. Vele trouwe supporters die jaar in jaar uit, week in week uit, wedstrijd in wedstrijd uit aanwezig zijn en Wernhout 1 aanmoedigen. Ook geven zij na afloop hier en daar opbouwende kritiek onder het genot van een hapje en een drankje, daar zijn het immers supporters voor.
Al deze supporters willen wij op voorhand bedanken voor hun aanwezigheid gedurende seizoen 2018-2019!

Dit gezegd hebbende, over naar de wedstrijd: Wernhout 1 – Sprundel 1.

Sprundel won vorige week ruim van Gesta (8-1), Wernhout verspeelde in de slotminuten de overwinning in Roosendaal. Desalniettemin waren de Wernhoutenaren ervan overtuigd dat het een spannende, gelijkopgaande wedstrijd moest worden. En vanzelfsprekend zouden zij er alles aan doen om de punten in Wernhout te houden.

Al na 2 minuten na het eerste fluitsignaal kwam Wernhout op voorsprong. Een vrije trap vanaf de rechterkant kon door Davey op Lars’ hoofd worden gelegd, waarbij laatstgenoemde de bal tegen het net kopte. Een hele fijne start voor Wernhout 1, 1-0.
Sprundel, dat wat stroef startte, liet echter meteen merken ook wel raad te weten met een vrije trap. Een bal op 20 meter van de Wernhout-goal kon echter gekeerd worden door sluitpost Carlo.

Enkele minuten later leek Wernhout na een mislukte Sprundel-corner op weg naar de 2-0, maar werd de counter afgevlagd wegens buitenspel. Wernhout was het niet geheel eens met deze beslissing, maar gedane zaken namen ook hier geen keer. Helaas niet met drieën op de keeper af, helaas geen 100% kans, helaas geen 2-0.

Nog voor er 20 minuten gespeeld waren had SV Sprundel een tweetal kansjes af kunnen dwingen. Een voorzet over hun linkerflank werd in de handen geschoten van onze keeper en een bal werd uit de 16 weggeschoten door de Wernhoutse defensie.
In het restant van de 1e helft golfde het spel op en neer, maar wist Wernhout toch nog 2 grote kansen te creëren. En schot van Maikel werd met een katachtige reflex gekeerd door de rood-zwarte keeper en een verdwaalde bal kon net niet door Thijs worden benut.
Het slotakkoord was voor Sprundel dat voor de tweede maal deze middag een vrije trap gekeerd zag worden.

Na rust kreeg Wernhout bijna het deksel op de neus toen een lange bal van Sprundel, hun beproefde recept, achter de Wernhoutse defensie belandde. Gelukkig voor Wernhout leidde het niet tot een grote kans en bleef de 1-0 op het bord staan.

Wernhout leek wat onrustig aan de bal, maar was geconcentreerd en verdedigde degelijk. Sprundel kreeg meer veldoverwicht, zonder tot echte kansen te komen.
Na 70 minuten kreeg Wernhout echter ongelukkig een tegengoal te verwerken. Een (mislukte ?) voorzet werd niet goed verwerkt en van het foutje werd dankbaar gebruik gemaakt door Sprundel.
Helaas voor hen, gelukkig voor Wernhout, werd de gelijke stand slechts 1 minuut later van het bord geknald door een juweel van Wernhout-aanvaller René.
De bal in de loop aangespeeld krijgen en met één balcontact vanaf links over de keeper krullen, keurige goal! Stand: 2-1.

In het restant van de wedstrijd ging Wernhout rustiger voetballen en raakte het minder ballen onnodig kwijt. Een degelijke verdedigende organisatie zorgde er voor dat Sprundel ook in het laatste kwartier niet meer tot kansen kwam.

Al met al een verdiende eerste thuisoverwinning voor Wernhout 1, één die smaakt naar meer! Aanstaande zondag komt Noordhoek op bezoek en zal er ook deze keer vol voor de overwinning worden gegaan.

We zien jullie graag verschijnen, tot dan!