Wernhout JO13-1 behaalt 6e overwinning van het seizoen!

Na de derby tegen Zundert JO13-2, stond een week later alweer de volgende derby op het programma. Tegenstander was VVR JO13-3. We waren vandaag met 11 jongens van ons eigen team, vanwege de afwezigheid van Bart A en Jurre. Hierdoor werd Brent van de JO11-1 gevraagd om aan te sluiten.
We begonnen slap aan de wedstrijd, waardoor na 5 minuten al de 0-1 viel voor VVR. Toch pakte we het na een kwartier weer aardig op. In de 22e minuut werd er een voorzet gegeven op Robin, die deze goed binnenschoot. 1-1 dus! 5 minuten later werd Chiel weggestuurd en schoot de bal beheerst binnen, 2-1. Na de aftrap van VVR gingen we meteen weer fel van start, wat leidde tot de 3-1. Deze viel in de 28e minuut door een voorzet van Vince, die beheerst in de hoek werd binnengeschoten door Chiel.
Na de rust, waarin de trainer en leiders de jongens nog eens goed hadden gemotiveerd, begon Wernhout JO13-1 fel aan de 2e helft. Hierdoor werd in de 32e minuut de 4-1 gemaakt. Een voorzet van Chiel werd hard binnengeschoten door Robin, die zijn 2e goal van de wedstrijd maakte! Na deze goal verslapte we weer iets. De duels werden iets minder fel gespeeld en ook werd er niet snel genoeg verdedigd wanneer we de bal verloren. Dit leidde tot de 4-2 van VVR in de 43e minuut. Gelukkig konden we snel onze voorsprong weer vergroten, omdat Faas in het 16-metergebied naar de grond werd geduwd. Gevolg hiervan was een penalty, die Chiel goed binnenschoot. Toch was VVR 3 minuten later weer gevaarlijk uit een corner, waar de 5-3 uit voortkwam. Gelukkig herpakte we ons weer als team en schoot Faas de 6-3 binnen. Ook de 7-3 werd nog gemaakt en dit was wel een bijzondere. Brent mocht 10 minuten voor tijd invallen en pikte in de laatste secondes van de wedstrijd nog zijn goaltje mee, wat leidde tot grote vreugde van het gehele team.
Al met al was het een wedstrijd waarin goed voetbal werd gespeeld door het gehele team maar ook zeker verbeterpuntjes naar voren kwamen.
Komende week is de ’Week van Wernhout’, waardoor Nuwan van der Linden en Bas Foesenek (spelers van de selectie) de trainingen zullen verzorgen. Ook zullen zij zaterdag bij de wedstrijd zijn, die gespeeld wordt om 10:00 uur bij Victoria’03 in Oudenbosch.