Tfierde zoekt zich suf naar voetbalschoenen

Tfierde – Beek Vooruit 2-8 (2-3)

Tom 1-2 (penalty), Romme 2-2.

De tweede match van het jaar was tegen een jeugdig Beek Vooruit. De gehele week stond voor de spelers meer in het teken van 2 randzaken. Een daarvan was een zeer heugelijk gebeuren, Marco trouwde namelijk afgelopen vrijdag en aldaar was de selectie gezellig als we zijn bij. Een mooie feest avond met een hapje plus een drankje zouden de ideale voorbereiding kunnen vormen voor wederom een succesvolle zondag. De andere randzaak was echter een minder soepele voorbereiding. Mattie was vorige week zijn voetbal schoenen kwijt geraakt melde hij op de app. Vanaf toen heeft iedere speler zich een week lang in allerlei bochten gewrongen om de Mizunu’s (of zoiets) van ooze Rodjur te zoeken…zonder resultaat. De momenten wanneer we er eindelijk niet meer aan dachten kwam er weer een apje. “Misschien in de shirtjes tas!”, “Misschien heeft iemand ze meegenomen!”, “Misschien nog in de kleedkamer!”. Donderdag nacht schrok de leider die zo vriendelijk was het kleedlokaal netjes schoon te maken badend in het zweet wakker omdat hij had gedroomd dat ze toch nog op het rek in het kleedkamer stonden. Voor de wedstrijd waren er zelfs  verschillende spelers die extra schoenen meenamen. “Het moet wel maat 44 zijn, anders passen ze niet!” Enfin….zondag morgen 8:17 uur de laatste app hierover,”Gevonden(aangevuld met lachende smiley’s en duimpjes omhoog…)”, “Onze Bas heeft me vorige week geholpen met men tas uit pakken, maar hij zei dat hij ze niet had gehad”…..zo vader, zo zoon.

Dan de wedstrijd, al spoedig werd duidelijk dat we te maken hadden met een ploeg die niet echt past in onze bierbuikencompetitie. Breed uitwaaieren, positioneel goed opstellen, crosspass over de hele…kortom, het ging een lastig verhaal worden. Al snel lag de 0-1 en de 0-2 in het netje omdat een foutje of niet meelopen genadeloos werden afgestraft. Hierna herpakte tfierde zich wat en beet fel van zich af. Er werd gestreden en de duels werden vaker gewonnen. Toen zelfs een verdediger totaal onnodig Mark bij een diepe bal in de 16 naar beneden trok kwamen we zowaar terug tot 1-2. Tom verzilverde de terechte pingel feilloos. Een goede onderschepping, prima steekbal en keurige afronding later stond er zelfs 2-2 op het scorebord. Tot aan de rust konden we het aardig bij benen. Toch gingen we met een achterstand aan de thee. Een overtreding net binnen de 16 werd door de prima leidende scheidsrechter beoordeeld als er net buiten. De vrije trap werd echter over de muur in het doel gekruld, zodat er enige sprake was van gerechtigheid.

Over de tweede helft kan ik persoonlijk niet oordelen omdat een vervelende blessure vlak voor de rust mij voor langere tijd aan de kant zal houden. Het zat niet echt mee naar het schijnt en Benny beleefde een ongelukkige invalbeurt. Het schot tegen het reclamebord vooraf was dus duidelijk een voorteken. De bezoekers scoorde nog 5x en wijzelf niet. Na een doelpuntrijke opening dus deze week een doelpuntrijk vervolg. Helaas nu dus in ons nadeel. Een schande is het niet, want het was een sterke ploeg. Zorgelijker zijn de blessures die zich nu wat opstapelen, dus komende weken kunnen we niet teveel afmeldingen gebruiken. Aanstaande zondag komt Boeimeer om 10:00 uur op bezoek….kijken wat er dan in het vat zit.