Loco Wernhout 2 rijdt stapvoets verder

Zondag voetbaldag (lees: ZONdag voetbaldag)! Wat was het een heerlijk weertje afgelopen zondag op het sportpark van Vv Wernhout. Een mooie dag om een lekker potje te voetballen. Onze jongens van twee moesten vandaag aantreden tegen de stadse boys van Ido’s Football Club uit de plaats met de mooie naam Hendrik-Ido-Ambacht.

Alvorens het verslag van deze wedstrijd wordt beschreven, volgt er een korte beschrijving van de twee voorgaande wedstrijden. Door drukte is het er niet van gekomen om van de thuis wedstrijd tegen SC Gas-stel 3 en de uitwedstrijd tegen de voormalige koploper Internos 3 een fatsoenlijk verslag op papier te zetten. Enfin, de thuis wedstrijd werd verloren en de uitwedstrijd werd overtuigend gewonnen.

Bij de aanvang van de wedstrijd van vandaag tegen IFC stond ut twidde op de 4e plaats. Een mooie positie met uitzicht op nacompetitie en wellicht nog meer. Op voorhand wisten we dat IFC een ploeg is met jonge pitbulls welke vaak een grote mond hebben en meer provoceren dan voetballen. Dit bleek echter bij de uitwedstrijd, waarbij de leidingsman flink werd geprovoceerd door de thuisploeg. Uit werd nipt gewonnen met 1-2.

Vandaag hadden we wederom een ‘officiële’ scheidsrechter aangewezen gekregen van de KNVB. Of dit altijd ten goede komt voor de wedstrijd, daar zijn de meningen over verdeeld en er worden in dit verslag daarover dan ook geen verdere woorden gerept.

Anyway, de wedstrijd begon om stipt 12:00u. Het eerste hoogtepunt van de wedstrijd werd al snel in de eerste minuut beleefd toen menig reservespelers en technische staf onze mascotte weer voorbij zag fladderen…jawel de citroenvlinder is weer ontpopt uit zijn of haar (of is het onzijdig?) coconnetje. De felgeel-gekleurde vlinder cirkelde om onze dug-out heen om onze jongens flink aan te moedigen…wat fijn dat het voorjaar weer voor de deur staat!

Laten we eerst de opstelling benoemen, alvorens we verder gaan met het verslag. Vanwege een verplichte skivakantie kon de Schoenlappert niet zijn doel verdedigen en hadden we het geluk dat onze Ries van ‘Ut Vefdu’ tijd had om ons doel deze middag te verdedigen. Daarnaast hadden we tevens Tedje van ‘Ut Derdu’ gevraagd om mee te doen.

De opstelling was alsvolgt: Onze Ries, I’am Dockx, Jeugdmanneke D’n Aantes, Koeke, Fransie, Teodor, Jes R, Foez, D’n Dirk, Viek en Lars ‘Hoppa’ van Hassel. De bank werd bezet door Co Bieber (aka Luudje), #Bern (welke van een blessure terug komen), jeugdmanneke Giel Beele en Tedje. Mouwskuh was dit maal de vlaggenist.

Na het eerste fluitsignaal liet Wernhout zijn voeten spreken en werd het spel voornamelijk door hen bepaald. De eerste minuten waren dan ook voor Wernhout. Echter kwam de uitploeg al vrij snel op voorsprong. Alvorens er eerst een overduidelijke overtreding werd gemaakt kwam een speler van IFC één op één op onze Ries en keken we in de 8e minuut al tegen een achterstand aan.

Het spel golfde hierna wat meer op en neer en Wernhout had het betere spel in de eerste 18 minuten. Dit resulteerde dan ook in meer doelgevaar en balbezig in het 16 meter gebied van de tegenstander.  In de 19e minuut werd er een overduidelijke overtreding gemaakt in het strafschop gebied en floot de leidingsman voor een pingel. Onze aanvoeder Foes nam zijn verantwoordelijkheid en schoot de penalty strak in de lage hoek binnen. De stokstand stond weer op het scorebord. Het spel golfde weer wat op en neer en onze goalie moest aanmaal aan de bak om niet meer tegentreffers te incasseren. Na een mooie actie van onze Tropische verrassing Teodor viel in de 42e de terechte 2-1. Heerlijk om zo net voor rust weer voor te komen en tevens de mentale voorsprong te nemen. Teodor om speelde de rechtback van de tegenstand en stoof de bal in de korte hoek onder de keeper door binnen.

De rust was welkom door het pittige en fysieke spel. Het doel was duidelijk, de voorspong handhaven en de voeten laten spreken en proberen het koppie erbij te houden.

De tweede helft had echter weinig meer met voetbal te maken. Door het continu provoceren van enkele spelers en het begaan van dolle (bijna)overtredingen, lag het spel meer stil dan dat er werd gevoetbald. Daarnaast hadden ook onze jongens moeite met voetballen en werd er eveneens meegegaan in het spel van de tegenstand. Mede door het zonnetje raakte de sfeer op het veld verhit en kon de leidingsman het moeilijk bij elkaar houden. Zo modderde de tweede helft voorbij en kregen onze jongens uiteindelijk in de 87e minuut op onverklaarbare wijze een penalty tegen. Koeke maakte een perfecte sliding op de bal (zoals ze dit ons in de voetbalschool hebben geleerd) en sprake van contact met de tegenstander was er ook niet. Echter ging de spits slim liggen en werd de bal op de stip gelegd. Deze werd via binnenkant paal binnen geschoten en zo stond de 2-2 op het scorebord. Hiervoor had IFC overigens een fraai genomen vrije trap nog op de deklat geschoten, echter werd dit door onze doelman gezien.

Met nog enkele minuten op de klok was het voor onze jongens dringen geblazen en werd de bal zoveel mogelijk naar voren gepompt. In de 91e minuut werd een half hoge bal door D’n Aantes in de 16 meter van de tegenstander aangenomen en hij werd van achter hard aangepakt. De leidingsman floot voor een terechte penalty. #Bern was inmiddels in de ploeg gekomen na enkele maanden blessureleed en nam zijn verantwoording om de pingel binnen te schieten. En zo geschiedde, de 3-2 viel in de 93e minuut. Een grote ontlading was daarna ook aanwezig en klonk niet veel later het eindsignaal.

Kortom, een pittige wedstrijd welke uiteindelijk werd gewonnen door onze jongens van ut twidde. Mede door het verlies van Gas-stel 3 bekleed het Tweede nu de derde plek op de ranglijst.

Volgende week wordt er uit gevoetbald bij Sprundel 2.