Tfierde verzuimd te scoren

Tfierde – Zundert 0-0

In de tweede derby op rij is Tfierde er niet in geslaagd buurman Zundert te verslaan. De 0-0 eindstand was gezien de aantal kansen aan weerszijden zijden terecht denk ik, maar het had evengoed 6-6 kunnen zijn.

Een echte verklaring voor het missen van de kansen kan zijn dat er weer een aantal te diep in het glaasje hadden gekeken. Gelukkig hadden enkele Zundertenaren ook nog “plezier” van datzelfde feestje. Een andere reden waren de uitstekende optredens van beide doelmannen. Vooral de Foes maakte wederom alles onschadelijk wat richting zijn doel kwam.

Daarnaast hadden we een wat andere samenstelling omdat we qua tijdstip van spelen met W5 koeike en Eric ruilde tegen Fenske en Arnouts. Beide speelde zeer verdienstelijk waarvoor dank. Het meeste over de wedstrijd is wel verteld denk ik. Zundert speelde verzorgd en hebben de jongere ploeg en wij liepen de longen uit ons lijf (Soms lijkt het potdomme wel of we lid zijn van  De DJA, of in ons geval de DOA)

Het spel golfde op en neer met zoals gezegd kansen aan weerskanten. Vaak leek het knapper om niet te scoren dan om een doelpunt te maken. Een keer dacht de scheids dat hun doelman de bal in 2e instantie achter de lijn pakte, maar dmv de voor handen zijnde doellijn technologie werd dit opgelost. Het slotakkoord was voor de Romme die de laatste schiet kans in de 16 kreeg maar besloot een keer te veel te kappen, en toen kapte we er maar mee.

En zo eindigde deze burentwist in zoals Frits van Turenhout zou zeggen “Wernhout 4 – Zundert 4, nullll-nullll”