Wernhout bijt zich stuk op Schijf dat met drie punten naar huis gaat

3-3-2024  Wernhout 1 – Schijf 1 0-1 (0-1)

In de derby tegen Schijf ging Wernhout slecht van start. De eerste de beste corner voor Schijf in de 2e minuut werd bij de tweede paal terug richting de eerste paal gekopt waar vogelvrij de aanvoerder van Schijf kon binnen knikken, 0-1.

Schijf kon dus al vroeg in de wedstrijd de bekende Schijfse muur optrekken en loeren op de foutjes van Wernhout. In de 10e minuut opnieuw een kans voor Schijf maar het schot werd nu geblokt.

Pas in het tweede gedeelte van de eerste helft kwam Wernhout iets beter in de wedstrijd, net voor het half uur een goede aanval via Frans en Leroy, helaas ging de poging van Sem naast.

Een paar minuten later een voorzet van Max, opnieuw Sem die in stelling wordt gebracht maar hij schampt de bal naast de paal.  Kort voor rust nog een kans voor Schijf, het schot gaat naast.

Na de thee start Wernhout energiek en is er al gelijk een kans voor Hein, zijn schot gaat naast.

Een paar minuten later een mooie aanval via Hein en Max, Leroy als eindstation, zijn schot wordt door de Schijfse keeper gepakt.

In de 67e minuut werkt de Schijfse doelman de bal slecht weg, Karel probeert de bal vanaf 25 meter op het lege Schijfse doel te mikken maar zijn poging wordt nog nipt geblokt.

Minuut 70 op de klok, Sem komt vanaf links in de zestienmeter oog in oog met de Schijfse  keeper die belet dat Wernhout op gelijke hoogte komt.

Vijf minuten later een dot van een kans voor Schijf, van dichtbij wordt de bal naast gewerkt.

Tien minuten voor tijd een flinke charge op Hein, hij wordt met gestrekt been onderuit gewerkt,  maar de scheids van dienst ziet er helemaal niks in, door spelen dus.

De irritaties in het veld lopen een beetje op,  tussen de clubs die het toch goed met elkaar kunnen vinden, maar het gaat hier uiteindelijk om de punten en dat hoort dan ook bij een derby.

In de slotfase komt Schijf nog goed weg dat een bal net voor de lijn wordt weggewerkt met een bovenarm/borst, Wernhout claimt een pingel maar die komt er niet en zo gaat Schijf er net zoals vorig jaar weer met de punten vandoor.

Uiteindelijk was het een wedstrijd die alle kanten op had gekund.  Schijf had met 0-2 de wedstrijd in het slot kunnen gooien, maar zelfs Wernhout had er ook een gelijkspel of meer uit kunnen halen vanmiddag als het beter met de kansen was om gegaan.

Door dit resultaat hebben Schijf en Wernhout wel stuivertje gewisseld op de ranglijst en is Wernhout nu in de ‘gevarenzone’ belandt.

Op de ranglijst met geleden nederlagen staat Wernhout op een keurige 5e plaats, echter door de vele gelijke spelen heeft Wernhout te weinig driepunters binnen geharkt en belandt het in de ‘gewone stand’  nu dus op plek 9.

Alles zit onderin nog wel allemaal heel kort bij elkaar, maar het wordt nu echt noodzaak om punten te gaan pakken om terug in de ‘safe area’ te komen.

Zondag staat de uitwedstrijd bij Rood-Wit op het programma, aanvang 14u, die in hetzelfde schuitje zitten. Hopelijk kan Wernhout hier beginnen aan een ommekeer.