Steen en Wernhout houden elkaar in evenwicht

28-1-2024 Steen – Wernhout 0-0 (0-0)

Na de winterperiode was op deze dag voor Wernhout de aanvang voor het vervolg van de competitie met de uitwedstrijd bij Steen. De eerste kans was voor Steen echter de voorzet werd gemist.

Daarna was Wernhout aan bod met een voorzet van Sem en voordat Max aan de bal kon werd deze tot corner verwerkt door de verdediger van Steen. Uit de daaropvolgende corner kopte Hein over.

Hierna nam Steen het initiatief over waar Wernhout moeilijk onder uitkwam.  Dit leverde voor Steen verschillende kansen op welke goed werden verwerkt door Gijs en naast of over werden geschoten.

In de 34 minuut nog een afstandsschot van Sem welke een makkelijke prooi was voor de keeper van Steen en na 45 minuten floot de scheidsrechter voor de rust met een 0-0 tussenstand.

Na rust begon Steen weer gelijk sterk vanuit de aftrap recht op de goal maar Gijs redde.

Maar hierna veranderde de wedstrijd, Wernhout kreeg meer grip op Steen en dit leverde ook kansen voor Wernhout op.

Er werd een Wernhout’s doelpunt niet toegekend vanwege buitenspel, daarna een afstandschot van Maikel welke werd gestopt door de keeper van Steen.

Hierna een prima aanval,  combinatie van Hein naar Max maar zijn schot werd gered door de keeper van de thuisploeg. Een afstandsschot ging net aan de verkeerde kant van de paal naast. In de 78e min nog een aanval van Steen waar Gijs weer redding brengt

In de laatste 10 minuten nog 2 schoten van Karel 1 ging naast de 2e was redding van de keeper en zo eindigde de wedstrijd zoals die begonnen was in 0-0 en werd het uiteindelijk een terechte puntendeling in Sint-Jansteen.

Komende zondag komt VVR uit Rijsbergen op bezoek. In de seizoensouverture was Wernhout uit in Rijsbergen nog met 1-2 te sterk voor VVR.  Na een turbulente periode in Rijsbergen, met 1 overwinning en verder enkel nederlagen en een trainerswisseling nog voor de Kerst,  pakte VVR afgelopen zondag de tweede driepunter van het seizoen nota bene thuis tegen Zundert.

VVR wil met een frisse start van de 2e seizoenshelft nog proberen om de opgelopen achterstand weg te poetsen om degradatie of na-competitie hiervoor nog te kunnen ontlopen. Wernhout kan dus rekenen op een tot het bot gemotiveerde tegenstander komende zondag.