Wernhoutse remontada in Hulst

3-12-2023 HVV’24 1 – Wernhout 1 2-2 (1-0)

In de voorlaatste wedstrijd voor de winterstop trok Wernhout op expeditie naar Hulst waar de plaatselijk vv, HVV’24 de tegenstander was.

De ijskoude wind (de enige die deze middag geen koude voeten had was Toon H.) zorgde ervoor dat het voor de spelers geen pretje was, maar ook het publiek had moeite om warm te blijven.

HVV’24 pakte in de beginfase het initiatief en was gevaarlijk met een paar kansen die geen treffer op leverden. Na 18 minuten pakte de thuisploeg een Wernhouts cadeautje wel uit, balverlies net buiten de zestien gaf één van de HVV-spitsen de doortocht naar Gijs en deze zette de 1-0 op het scorebord.

Wernhout leek wakker geschud en begon na deze tegenvaller beter in de wedstrijd te komen.

De eerste Wernhoutse kans na twintig minuten van Sem werd onschadelijk gemaakt door de HVV-doelman. De keeper bleek in vorm want ook de boogbal van Karel en de rebound door Karel bij een corner van Davey werd een prooi voor de keeper van de thuisploeg.

Na 33 minuten kwam Wernhout goed weg dat een inzet van HVV langs de kruising naast vloog. In de slotfase van de eerste helft was Wernhout nog een paar keer gevaarlijk. Hein schoot,  na een mooie solo, via een verdediger naast en zijn tweede kans werd nog net geblokt. Een poging van Sem op slag van rust werd door de HVV-keeper onschadelijk gemaakt.

Na rust was het begin wederom voor HVV. De thuisploeg strafte balverlies rond de middellijn met een snelle aanval af en verdubbelde zo de score, 2-0.

Wernhout boorde nieuwe energie aan om terug in de wedstrijd te kunnen komen en nam meer en meer de wedstrijd in handen. Na een klein uur werd Sem, na een mooie aanval via Karel en Hein, in stelling gebracht maar de HVV-keeper bleek (nog) niet te kloppen.

Een kwartier voor tijd een vrije trap vanaf de zijkant van Maikel, Davey verlengt de bal met de kruin klopt dan toch de HVV-doelman en maakt door zijn treffer de wedstrijd weer spannend, 2-1.

Wernhout ruikt bloed en zet aan voor de gelijkmaker,  de thuisploeg lijkt van slag. Een kopbal van Chris gaat naast maar in de 84e minuut bezwijkt dan toch de thuisploeg. Maikel speelt Davey aan die vanaf de rand zestienmeter kapt en met zijn linker de bal laag onder in de hoek binnen schiet,  2-2.

Beide teams proberen in nog luttele minuten de winst te kapen en krijgen beide nog twee kansen maar de puntendeling is uiteindelijk de terechte uitslag.

Komende zondag om 14u speelt Wernhout de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop thuis tegen SC Gastel. De Oud-Gastelnaren, die afgedaald zijn uit de 2e klasse, verloren de openingswedstrijd tegen Steen, wonnen toen 4 wedstrijden op rij, en zijn de laatste 4 wedstrijden wat wisselvalliger geworden, 1x winst, 1x gelijk en 2x verlies.

In competitieverband hebben beide teams nog nooit tegen elkaar gespeeld(in elk geval niet in de recentere historie). Hopelijk kan Wernhout er een mooie afsluiter van maken voor de winterstop.