BSC straft fouten af en is een maatje te groot voor Wernhout

5-11-2023 Wernhout  1 – BSC 1  0-3 (0-0)

In de zesde competitiewedstrijd nam Wernhout het thuis op tegen promovendus BSC uit Roosendaal.

De gasten die zich danig hebben versterkt de laatste jaren worden gezien als één van de titelkandidaten in 3A.

Wernhout begon de wedstrijd met wind tegen maar hield desondanks toch redelijk eenvoudig stand in de eerste helft en echte grote kansen waren er ook niet voor beide teams.

Al gelijk in de eerste minuut was er een poging van afstand van BSC die naast ging en in de 5e minuut een schot van Maikel dat door de BSC-doelman werd naast gewerkt.

Na twintig minuten kwam Wernhout goed weg dat een kopkans van BSC naast ging

De beste kans voor Wernhout in het eerste bedrijf was voor Davey die met een mooie stift over de keeper ook net over de lat lepelde.

Na de thee had Wernhout wind mee en waren er ook wat kleine kansjes, maar die leverden geen treffers op. Na ruim een uur strafte BSC balverlies in de opbouw af en kwam zo op een 0-1 voorsprong.

Hierna probeerde Wernhout nog wel iets te forceren maar dit lukte helaas niet. De gasten liepen in de slotfase nog verder uit met twee treffers in de 70e en 90e minuut.

Wernhout heeft gespeeld voor wat het waard was, maar BSC was simpelweg slimmer en uitgekookter op bepaalde momenten en voetballend ook de betere ploeg en won zodoende dan ook verdiend.

Zondag kan Wernhout in de herkansing tegen buurman Zundert. Zundert heeft ondertussen de stijgende lijn ingezet en inmiddels aansluiting bij de top van 3A en moet derhalve ook winnen om bovenin mee te blijven doen. Wernhout wil uit de gevarenzone blijven en daarvoor heeft het dan ook de punten hard nodig. Tot zondag.