Ut Twidde gaat in laatste minuut onderuit tegen Groen-Wit 2

21 mei 2023 stond de laatste uitwedstrijd van het seizoen om het programma, bij Groen Wit. Voor de verandering hoefde de spelers van Ut Twidde deze dag niet heel lang in de auto te zitten, voordat ze bij het vijandelijke sportpark aankwamen.

Eenmaal aangekomen op de parkeerplaats begroette de spelers van Groen-Wit elkaar zeer ”vriendelijk”.

Aangezien dit verslag een stuk later geschreven is dan dat de wedstrijd was, zal dit maar een kort verslag worden, doordat het niet meer vers in het geheugen zit.

Voordat Ut Twidde zichzelf ging klaarmaken voor de warming-up, werd er eerst aandachtig gekeken bij een wedstrijd die bezig was. Dit was een lagere senioren wedstrijd tussen Groen-Wit & SC Emma. Deze wedstrijd verliep niet heel vriendelijk en sportief, alles voor de overwinning zullen we maar zeggen dan….

Na de wedstrijdbespreking konden de spelers nog even naar buiten voordat ze moesten omkleden. Voor Tommy was het maar beter geweest als hij binnen bleef zitten. Hij was namelijk het slachtoffer van een duif die boven op zijn hoofd kakte. Tommy ging vervolgens naar binnen om zijn hoofd af te doen onder de kraan.

Eenmaal begonnen aan de warming-up gebeurde er wat merkwaardigs. Onze tegenstander staakte de warming-up om zichzelf zo spoedig mogelijk naar het andere veld te verplaatsen. Schijnbaar was het bij de wedstrijd tussen Groen-Wit & SC Emma knokken en werd de wedstrijd daar gestaakt.

Remco stuurde de volgende 11 namen het veld in: Jeugdmanneke Mart, Jaape, D,n Blauwe envelop, Tommy, Krampus (’75 Jeugdmanneke Thijn), Mart A., Brenders(’80 Breeky), Meijer, Luudje (75′ Schoenlappert), the Burn (’80 Mouwskuhhh) & Jeugdmanneke Sem.

Ut Twidde kwam al vroeg op achterstand door een lange bal van achteruit, waar Krampus niet goed stond opgesteld. Hij probeerde zichzelf nog terug te vechten in het duel, maar maakte een overtreding in het zestienmeter gebied, waardoor Groen-Wit een penalty kreeg en deze werd benut, 1-0.

Kort hierna scoorde Ut Twidde een harde bal door de lucht werd door Luudje knap in keer verlengd, waardoor the Burn 1 op 1 met de keeper stond en dit heel beheerst afrondde.

Helaas was dit niet de ruststand, want Groen-Wit scoorde nog een keer. Remco vlagde onderhand al voor de 10de keer, maar de scheids geloofde het niet. Hij liet onterecht doorspelen en hieruit scoorde Groen-wit.

De spelers van Groen-wit gaven de scheidsrechter gelijk en zeiden dat Remco nog ineens zweette, dat hij alleen maar vlagde.

Na de Rust kwam Ut Twidde door een mooie goal al snel langszij. D’n Blauwe envelop stuurde Meijer op maat diep. Meijer lopte bal zeer vakkundig over de keeper in de verre kruising, 2-2!

Hierna bleef de wedstrijd op en neer golven, waarbij beide ploegen kansen kregen, maar uiteindelijk trok Groen-Wit aan het langste eind, door 2 keer in de laatste minuut te scoren.