Zakelijke overwinning van Wernhout 2 op feestelijke zondag

10 april 2022

Wernhout 2 – Hoeven 2

Na de overtuigende overwinning van vorige week tegen Terheijden, moest Wernhout het goede gevoel meenemen naar de wedstrijd tegen Hoeven. De vorige wedstrijd tegen Hoeven was de allereerste wedstrijd van het seizoen, waarbij Wernhout weinig moeite met Hoeven had. Deze wedstrijd eindige uiteindelijk in 0-6. Destijds was Hein de grote man met 4 doelpunten, maar hij is tegenwoordig basisspeler bij Wernhout 1 geworden.

Zondag 10 april stond vooral in het teken van Wernhout 1 – Achtmaal 1 en het daaropvolgende kantinefeestje. Maar eerst was het de beurt aan Wernhout 2 – Hoeven 2. Waarbij voor de wedstrijd voor het eerst werd uitgesproken dat de doelstelling voor dit seizoen promotie naar de 1e klasse is, doordat door een vernieuwde indeling van de KNVB voor volgend seizoen, degraderen onmogelijk is geworden, omdat dit tegenwoordig op aanvraag zal moeten. Hierdoor zal Ut Twidde weinig tot geen punten meer mogen laten liggen.

De verdediging bestond uit onze Belgische sluitpost, Jaape, Lexie (30’ Casanova), Mouwskuhhh & RL7(75 ‘Bert). De drie middenvelders van deze middag waren: D’n Borstel (80’ Doelpaal), Sjoerd & Luudje. De mannen die voorin het verschil moesten maken waren: Lolly, The Burn & Bodybuilder Dennis (80’ Meijer). Met deze namen moest het gaan gebeuren.

Het sportpark van V.V. Wernhout was druk bezocht bij aanvang van de wedstrijd, dit kwam mede door het aanstaande programma op deze zondagmiddag. Wernhout begon goed en zorgde met een voorzet van Lolly voor het eerst gevaar van de wedstrijd. Lolly probeerde een medespeler te bereiken met een scherpe voorzet, maar deze voorzet vond zijn doel niet en rolde voorlangs.

Na een kwartier was het wel raak voor Wernhout. Dennis trapte een goede strakke corner die bij de eerste paal hard via de binnenkant van de paal werd binnen geknikt door the Burn, 1-0! De rest van de eerste helft was rommelig en leek Wernhout ook onwennig te spelen. Na 30 minuten moest captain Lexie de wedstrijd staken met een kuitblessure, hij werd vervangen door onze casanova. Vlak voor de rust kreeg Hoeven ineens een grote kop kans die over werd gemikt. Hierdoor ging Wernhout met een voorsprong de rust in.

In de tweede helft gaf Jan Sr aan dat Luudje en Dennis onderling van positie mochten wisselen. Dit kwam doordat voornamelijk Luudje onwennig was op het middenveld, dit deden ze daarom ook. Wernhout startte sterk in de tweede helft direct wat resulteerde in kansen, de eerste was een kopbal van onze casanova op de lat. Een minuut daarna kreeg Jaape de bal, die mee was opgekomen als rechtsback en hij leverde een goede voorzet op Dennis af, alleen ontbrak het hierbij aan de afwerking.

In de 51e minuut kwam Jaape wederom aan de bal en zag hij de loopactie van Luudje op tijd en leverde een lange bal op maat. Luudje nam de bal in een keer mee uit de lucht en omspeelde de keeper met deze beweging, waarna hij de bal met een sliding binnen werkte. Lolly kon deze bal nog binnenlopen, maar gunde Luudje zijn goal. Hoeven kreeg nog een kleine kans in de 63e minuut, maar daar bleef het voorlopig ook bij. Luudje kreeg nog een grote kans om de 3-0 te maken. Het begon wederom bij Jaape en diepgang bij Luudje die de bal voor de keeper met z’n borst meenam, maar hij schoot de bal te zacht in waardoor de verdedigers de bal makkelijk konden onderscheppen.

Tien minuten voor tijd werd de wedstrijd alsnog in het slot gegooid. Wernhout kreeg een penalty en the Burn eiste de bal op en nam deze pingel. En wederom raakte Burn de goeie kant van het polleke. Iets wat hem weleens vaker is gelukt, waardoor het in inmiddels als een specialiteit gezien kan worden.

Door deze overwinning behoudt Wernhout aansluiting met koploper Virtus. Volgende week staat de wedstrijd tegen VVR op het programma, een ware Derby, waar wederom de 3 punten binnengehaald moeten worden.