Wernhout JO17-1 verliest van MOC’17

Op zaterdag 23 maart mocht Wernhout JO17-1 aantreden tegen MOC’17. De bezoekers uit Bergen op Zoom hadden tot dan toe nog geen gelukkige resultaten behaald, ondanks dat het spel niet altijd slecht was.
Voor Wernhout gold hetzelfde. Een aantal keer gekregen waar het recht op had. Een aantal keer te weinig gekregen.

Zonder de geblesseerde Stef en Willem betrad Wernhout JO17-1 om 12:30 uur het centre-court van het Sportpark aan de Diesptraat, klaar voor de aftrap.

Binnen een minuut kon het eerste gevaar al worden genoteerd. Bij een corner voor MOC’17 werd verzuimd een kopduel te spelen en omdat de Wernhoutse verdediger in plaats van verdedigen koos voor een sierlijke pirouette kon ook de tweede bal opnieuw worden ingebracht. Een hachelijke situatie die gelukkig zonder al te grote gevolgen afliep.
Na slechts 3 minuten was daar de eerste kans voor Wernhout, een kans die tot een 1-0 voorsprong leidde. Een goal uit het boekje, een zoals op de training geoefend was. Hoe deze goal tot stand kwam kan daarom helaas niet uitgebreid in het verslag beschreven worden, aangezien onze vrienden van VVR misschien ook wel benieuwd zijn wat ze aanstaande zaterdag te wachten staat.
Het was in ieder geval iets met inspelen, onder komen, diepte zoeken, voorgeven, binnen lopen. 1-0, Thijn.

Binnen het eerste kwartier kreeg Wernhout het nog 3 keer voor elkaar om geen duel te spelen bij een corner of voorzet van de zijkant. Één van deze mogelijkheden werd door een Bergse aanvaller niet onbenut gelaten en de stand na 15 minuten spelen was 1-1.

Na 21 minuten kreeg Wernhout een goede kans op een voorsprong, toen een ingestudeerde vrije trap bij Brett op zijn hoofd viel. Helaas kon hij de bal niet genoeg richting en snelheid geven om de voorsprong te pakken.

Het restant van de eerste helft golfde het spel op en neer. MOC’17 gaf gretig druk op de bal en Wernhout kon na het onderscheppen van de bal deze steeds moeilijk in het bezit houden.

4 minuten voor het rustsignaal kreeg Wernhout een ingooi aan de rechterkant. 3 minuten en 50 seconden voor het rustsignaal, 10 seconden later, was het 1-2 voor MOC’17. Eenvoudig balverlies werd na diepsturen van de blauw-witte aanvaller genadeloos afgestraft en Wernhout keek tegen een achterstand aan.
Nog voor rust kreeg Wernhout nog een goal om de oren. Een voorzet vanaf rechterkant kon bij de tweede paal eenvoudig worden binnen geschoten door de aanvaller van MOC’17 die alle tijd en ruimte van de wereld kreeg. Dat de bal hard in het dak van het doel verdween was dan misschien nog wel knapper dan deze rustig binnen schieten.

Ruststand, 1-3.

Een achterstand van 2 doelpunten is zeker nog recht te trekken. Daar was alleen wel wat voor nodig. De bal iets langer in de ploeg houden, proberen iets meer de ruimte aan de andere kant te zoeken. Dat was dan ook de boodschap voor de tweede helft.
Wernhout JO17-1 maakte het zich helaas ontzettend moeilijk door na slechts 4 minuten spelen in de tweede helft gemakkelijk balverlies te leiden voorin. Dit balverlies leidde een tegenaanval in en zo stond het na 44 minuten spelen 1-4, waar het na 36 minuten nog 1-1 was.

Het restant van de tweede helft probeerde Wernhout aan te dringen, maar dit lukte niet zoals gewenst. Tot daar in de 75e minuut Sem goed door kwam en in de 16 meter werd gevloerd. De penalty werd onberispelijk binnen geschoten en het geloof was terug.

In minuut 76 werd een matige bal vanuit achteruit richting de middenvelders echter afgestraft door MOC’17 en liepen zij uit naar 2-5. Wedstrijd gespeeld.

Helaas kreeg Wernhout op 2×5 minuten 3 goals tegen waardoor het daarna niet echt meer een wedstrijd was. Volgende week zal Wernhout JO17-1 er alles aan doen om in de derby de punten mee naar Wernhout te nemen.