Wernhout wint ook tweede bekerwedstrijd tegen buurman Achtmaal

23-8-2016  Wernhout 1 – Achtmaal 1 2-0 (1-0) BEKER

De tweede bekerwedstrijd was de broedertwist tussen Wernhout en Achtmaal.In een matige wedstrijd waarin beide teams nogal wat spelers misten was Wernhout in de eerste helft de bovenliggende partij en creëerde ook de meeste kansen. Achtmaal werd daarentegen in het eerste bedrijf niet echt gevaarlijk. Na ruim tien minuten het eerste echte gevaar van Wernhout, René zette voor Op Jordan die de bal voorbij de tweede paal naast schoot. Een paar minuten later een goede aanval via Thijs en René wiens schot door de Achtmaalse keeper werd gered.De derde kans was kopbal van René uit een corner die naast ging. Alex stuurde Thijs de diepte in maar de Achtmaalse goalie was net ietsje sneller bij de bal dan Thijs. Tien minuten voor de rust ging de de bal op de stip na een Achtmaalse handsbal in de zestienmeter en Thijs benutte deze keurig en bracht zo Wernhout aan de leiding, 1-0.

Na de thee een feller aandringend Achtmaal dat meer in balbezit was maar niet tot echte grote kansen kon komen en Wernhout in de omschakeling een paar keer wel dreigend was.In de loop van de tweede helft was Achtmaal nog een paar keer gevaarlijk uit corners. Kort voor het einde besliste Wernhout het duel in haar voordeel. In eerste instantie redde de Achtmaalse doelman nog op een schot van Lars maar in de rebound schoot Bram van afstand prachtig raak, 2-0.De laatste kans was nog voor Achtmaal maar Jasper redde en hield hierdoor de nul op het scorebord.

Komende zondag staat de derde en laatste bekerwedstrijd uit de poulefase op het programma, uit tegen de eveneens nog ongeslagen 3e klasser Internos uit Etten-Leur. Wernhout is qua doelsaldo in het voordeel( +4,  tegen +3 voor Internos)  en heeft hierdoor aan een gelijkspel genoeg om door te kunnen bekeren.