Wernhout wint eerste bekerwedstrijd van Gesta

3-9-2019 Gesta 1 – Wernhout 1 2-3 (1-3) beker

In de eerste bekerwedstrijd mocht Wernhout wegens Bloemencorso op dinsdagavond acte de présance geven in Galder. Wernhout starte fel en liep in een klein half uur uit naar een comfortabele 0-3 voorsprong. Davey kopte in de 13e minuut raak uit een corner van Jordan, 0-1. Bram maakte een minuut later de 0-2 uit een aanval door het midden met een assist voor Karel. En Davey maakte zijn tweede in de 26e minuut uit een penalty, 0-3.

Hierna verslapte Wernhout wat en waren er ook wat kansjes voor Gesta. Kort voor rust redde Gijs nog op een schot van de Galderse spits. Uit de corner die hieruit voort kwam was het welk raak voor de gastheren, de bal via onfortuilijk in de kluts achter Gijs, 1-3. Kort voor rust nog een mooie kans voor Max uit voorbereidend werk van Frans en Karel, maar Max miste.

Na de thee golfde het spel wat op en neer, met nog een bal op de lat en een gemiste penalty van Maikel, die de wedstrijd in het slot had kunnen gooien. In de 82e minuut kwam Gesta goed weg na een bal op de paal die via de keeper er nog bijna in ging. Kort voor tijd maakte Gesta nog wel de 2-3, een voorzet werd bij de eerste paal binnen geschoten maar hier bleef het dan ook bij.