Wernhout vloert koploper SC Emma in eigen huis

7-4-2019  SC Emma 1 – Wernhout 1 1-2 (0-0)

Wernhout vloerde koploper SC Emma in Dordrecht en dit was niet eens onverdiend te noemen. In de beginfase waren de Dordtenaren de bovenliggende partij en liet SC Emma zien dat het een aantal balvaardige en handige spelers heeft en hier had Wernhout aanvankelijk wel wat moeite mee. Maar echt gevaar kon de thuisploeg hier niet mee stichten buiten een paar corners en een afstandsschot.

In het laatste kwartier van de eerste helft kreeg Wernhout de beste kansen. Een vrije trap van Davey werd door SC Emma weggewerkt en  Davey kopte de bal weer terug in de zestien naar Mathieu die op zijn beurt Maikel in stelling bracht. Blijkbaar schrok Maikel dusdanig dat hij op een paar meter van de goal de bal naast frommelde. Een paar minuten later een schot van Mathieu dat door de Sc Emma-keeper klemvast werd gepakt.

Kort hierna was Davey dicht bij een treffer, zijn vrije trap ging via de binnenkant paal terug de zestien in en Leroy schoot in de rebound naast. Laatste wapenfeit voor de thee was de eerste echte serieuze poging van SC Emma en Carlo haalde deze pegel onder de lat vandaan.

Na de thee begon SC Emma weer fel zoals in het begin van de wedstrijd en kwam Wernhout goed weg dat een van richting veranderd schot naast het doel verdween. In de 65e minuut een vrije trap van Davey die knap werd gered door de Dordtse doelman. Vier minuten later werd Mathieu gevloerd door een SC Emma-speler in het strafschopgebied en mocht Maikel aanleggen voor een pingel, die hij beheerst binnenschoot, 0-1. SC Emma leek aangeslagen en Wernhout kwam beter en beter in de wedstrijd. Mathieu schoot uit een moeilijke hoek via het been van zijn tegenstander op de hoek van de kruising en zo kwam SC Emma goed weg. Een paar minuten later werd de marge toch twee, uit een corner kopte Mathieu de bal terug voor en Chris schoot van dichtbij de 0-2 binnen.

Tien minuten voor tijd testte Davey nogmaals de Dordtse keeper met een vrije trap die geen treffer opleverde. Het geloof bij SC Emma in een goede afloop verdween langzaam aan en Wernhout was in de slotfase te slordig om de definitieve nekslag uit te delen. In blessuretijd viel nog de eretreffer voor de Dordtse ploeg maar hier bleef het dan ook bij, eindstand 1-2.

Chapeau voor het hele team, de warming-up beloofde misschien weinig goeds, maar in de wedstrijd heeft Wernhout gestreden als een team. Niemand viel uit de toon en de wissels vielen ook uitstekend in. Dit zo doortrekken nu naar Gesta uit ( donderdagavond 11-4)en DSE thuis op zondag 14-4.