Wernhout toon veerkracht tegen SAB

8-9-2019 Wernhout 1 – SAB 1 3-3 (2-1) beker

De Sint-Anna-Boys uit Breda, die gedegradeerd zijn uit de 3e klasse,  kwamen voor de tweede bekerwedstrijd op bezoek. Wernhout begon uitermate slecht aan de wedstrijd en had de eerste 20 minuten weinig in te brengen. Binnen een minuut was het al raak voor de gasten die een fout in de opbouw afstraften, 0-1. In de 8e minuut kon Carlo voor de tweede keer vissen, na een aanval van SAB door het centrum die onberispelijk werd binnengeschoten, 0-2. Na een klein kwartier had Wernhout geluk dat Carlo nog redde en de bal via de onderkant van de lat terug kwam en zodoende de marge op 2 bleef staan.

Langzaam aan groeide Wernhout wat in de wedstrijd en werd het gevaarijk door een voorzet van Leroy die net te scherp was voor Marvin.De eerste echte goede Wernhoutse aanval na ruim een half uur was wel gelijk raak. Frans stuurde Maikel de hoek in en die bediende Davey op maat, met als resultaat een schot in de kruising,  1-2.

Na de thee opende Wernhout sterk , Max ontfutselijke de bal van zijn directe tegenstander en bracht Maikel in stelling die raak schoot, 2-2. Na een uur redde de SAB-doelman op een poging van Davey. Hierna weer wat gevaar van Bredase zijde, tot twee keer toe redde Carlo op twee achtereenvolgende corners.

Een kwartier voor tijd een vrije trap net buiten de zestien voor Wernhout. Davey schoot deze onberispelijk in de kruising en zette zo Wernhout op voorsprong, 3-2. Kort voor tijd viel nog de gelijkmaker, na Wernhouts balverlies rond de middenlijn werd met één pass de Bredase spits bereikt die deze kans met een bekeken schot verzilverde, 3-3.

Gezien de wedstrijd was een puntendeling terecht, beide teams hadden een sterkere en zwakkere fase in een pot die zeker voor de neutrale toeschouwer de moeite waard was.