Wernhout en DSE delen opnieuw de punten

Op een zonnige laatste dag van een wederom zeer geslaagde ‘Week van Wernhout’ stond het toetje Wernhout 1 – DSE 1 op het programma. Na een verdiend gelijkspel in en tegen Schijf en een belangrijke midweekse overwinning tegen Sprundel kon er vandaag een belangrijke stap worden gezet naar directe handhaving.

De eerste wedstrijd na de winterstop is ons vlaggenschip op bezoek geweest bij De Sportvriend Etten. Dit matige duel eindigde na 90 minuten in een 1-1 gelijkspel. Beide ploegen staan op de ranglijst momenteel in de middenmoot, relatief ver weg van de ‘gevarenzone’, maar ook op gepaste afstand van de plaatsen die aan het eind van het seizoen recht geven op nacompetitie om promotie.

Er waren wat wisselingen in de opstelling van Wernhout doordat het de derde wedstrijd van Wernhout was in één week tijd. Een aantal spelers zijn kortgeleden teruggekeerd van blessures, dus hoofdtrainer Jan Hereijgers Jr. moest keuzes maken. Er werd gekozen voor de volgende namen: Jasper – Lars – Chris – Alex – Jens – Davey – Marvin – Leroy – Thijs – Maikel – Mathieu. Op de bank zaten de volgende namen: Sjoerd – Cristian – Kamil – Karel – Gijs.

Met een erehaag van ballonnen, gevormd door de jongste leden van v.v. Wernhout, werden de teams onder leiding van een prima fluitende leidsman ontvangen op het gerolde hoofdveld. Wernhout kwam het beste uit de startblokken. Veel tweede ballen werden gewonnen en het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van DSE. Na deze eerste fase werd DSE echter sterker. De ploeg van de dorpsclub uit Etten-Leur zette aan en Wernhout had moeite met de lopende mensen op het middenveld en in de aanval. Halverwege de eerste helft werd het veldoverwicht ook uitgedrukt in de score. De rechtermiddenvelder van DSE sneed naar binnen en legde aan voor een schot met links. Op schitterende wijze viel de bal in de verre kruising buiten het bereik van Jasper, 0-1. Wernhout snakte in de slotfase van de eerste helft naar de rust en kwam er niet vaak uit tegen het solide DSE. Totdat in de 42ste minuut Leroy op rechts de diepte had gezocht. Davey vond Leroy met een afgemeten boogbal, waarna Leroy zijn tegenstander voorlangs sneed. Toen Leroy er voorbij ging werd er dusdanig contact gemaakt dat Leroy niet meer op de been kon blijven. De scheidsrechter oordeelde: penalty. Na kort overleg tussen Leroy en Maikel werd er besloten dat Maikel het koude kunstje af mocht gaan maken. Echter dacht de keeper van DSE hier anders over. Met een katachtige reflex verwerkte hij de penalty tot hoekschop. Kans verkeken en richting de thee met een 0-1 achterstand.

Direct na rust bleek dat Wernhout de punten echt niet cadeau ging geven aan DSE. Integendeel, Wernhout kwam sterker uit de kleedkamer. Na enkele minuten konden er al twee kleine speldenprikjes van Wernhout worden genoteerd. De wedstrijd, die constant een hoog tempo had, ging razendsnel op en neer. De Wernhoutse verdedigers hadden de handen vol aan de kleine, behendige aanvaller van DSE, die een aantal keer pech had in de afwerking. De enige Wernhoutse wissel vond deze middag plaats in de 65ste minuut, waar Marvin het veld verliet voor Karel.

Na 70 minuten kreeg Mathieu de bal op links uit de kluts mee, waarna hij op doel schoot. Via een tegenstander belandde de bal uiteindelijk in de korte hoek voorbij de sluitpost van DSE, 1-1. Na de gelijkmaker lag het momentum volledig bij de thuisploeg. Eerst kopte Mathieu een voorzet van Thijs op de keeper en kort daarna was het Lars die een bal net over kopte uit een voorzet vanaf de rechtse kant. In de slotfase waren de ruimtes bij beide ploegen groot, het was te merken dat er een aantal spelers conditioneel behoorlijk doorheen zaten. De ploeg die hiervan nog bijna kon profiteren was DSE. In de 90ste minuut kopte de uitploeg rakelings voorlangs.

De eindstand bleef steken op een terechte 1-1. Deze score blijkt een redelijke afspiegeling van de onderlinge verhoudingen en de stand op de ranglijst (DSE 29 punten – Wernhout 27 punten). Na 180 minuten voetballen tegen de nieuwe hoofdtrainer van Wernhout bleken DSE en Wernhout exact evenwichtig aan elkaar te zijn, onderling resultaat na twee wedstrijden: 2 – 2.

Iedereen bedankt voor de support en de mooie afsluiting van de Week van Wernhout! Wat volgde was een puike derde helft waar nog lang over nagepraat zal gaan worden…

Komende zondag mag Wernhout 1 naar sportpark de Kortendijk, waar de lastige uitwedstrijd tegen RSC Alliance op het programma staat. In de thuiswedstrijd kwam Wernhout knap terug van een 3-1 achterstand en won het uiteindelijk nog met 4-3. De 100-jarige jubilaris uit Roosendaal is momenteel de langst ongeslagen thuisploeg van West-Brabant, dus aan Wernhout de zware taak om de reeks van bijna 600 dagen te verbreken!

Tot zondag!