Wernhout pakt eindelijk weer 3 punten tegen SJO HPC’16 JO19-1

Op zaterdag 23 november stond voor Wernhout JO19-1 de competitiewedstrijd thuis tegen SJO HPC’16 JO19-1 op het programma. SJO HPC, wat blijkt te staan voor Samenwerkende JeugdOpleiding Hoek/Philippine Combinatie, vinden we terug in de middenmoot van de competitie, met enkele goede resultaten. Aan Wernhout de taak om in opperste staat van paraatheid te zijn, helemaal omdat er al een aantal wedstrijden niet meer gewonnen is. Wernhout heeft na twee 2-1 nederlagen tegen DBGC JO19-1 en Duiveland JO19-1 (van deze laatste wedstrijd is helaas geen verslag online gekomen) heel wat goed te maken. Aan vertrouwen was er in ieder geval geen gebrek, want Wernhout heeft tot nu thuis alles gewonnen. Onder koude omstandigheden werd er om 14.30 met de volgende opstelling afgetrapt:

Jan in de goal;

Bieke linksback, Pèrol en Alex centraal in de verdediging & Stef Broosus rechtsback;

Carlo verdedigende middenvelder en Jurre & Hein ervoor;

Rob linksbuiten, Karsten in de spits & Sergio rechtsbuiten;

Sven, Joep en Stef de Bakker begonnen op de bank. Axel van Opstal en Wilco waren weer als extra assistent-trainers aanwezig, waarbij Axel al het volgende advies had voor de spelers: “Tegen kou kunde uw eige kleeje”.

Wernhout begon goed aan de wedstrijd, maar de echt grote kansen bleven uit in de beginfase. De strijd werd dan ook met name op het middenveld gevoerd. Na 10 minuten begon Wernhout het overwicht te krijgen, duels werden gewonnen en achterin stond het goed opgesteld. Dit resulteerde dan ook in de 1-0. In de 15e minuut mocht Hein aanleggen voor een corner, de bal werd verlengd door Karsten en Pèrol kon de bal binnenglijden! Na deze goal ging Wernhout op zoek naar de volgende treffer. Rob was hier dichtbij met zijn vrije trap op een meter of 20. Helaas spatte zijn inzet uiteen op de paal. De rebound werd vervolgend over (het vangnet) geschoten door Karsten. De kansen voor Wernhout bleven komen. De volgende mogelijkheid was voor Jurre, na een lange bal van Jan, maar hij schoot net naast. In de 35e minuut was Rob weg op de linkerflank, maar hij werd onreglementair gestopt door de verdediger. Deze kreeg dan ook een gele kaart en Wernhout kreeg een vrije trap op vijandelijke helft. Deze werd door Jurre ingedraaid en Hein kopte hierbij op de paal. Wernhout was dominant en het was wachten op de 2-0 en deze viel dan ook in 40e minuut. Hein veroverde de bal op het middenveld en stuurde Jurre diep. Laatstgenoemde kon vervolgens de bal langs de keeper in het doel schuiven! Zo kreeg Wernhout eindelijk loon na werken waarbij het een prima 1e helft speelde waarin een hele hoop kansen werden gecreëerd en het verdedigend stond als een huis. In de rust werd dan ook verteld op dezelfde manier verder te gaan en dat de 3-0 snel gemaakt moest worden, zodat alle hoop van SJO HPC de grond in kon worden gedrukt. Joep werd in de rust gebracht voor de licht geblesseerde Stef Broosus en Karsten werd gewisseld voor Stef de Bakker. Tussen de tactische besprekingen door was Jan nog even bezig met zijn haar te fatsoeneren. Tot op heden is nog onbekend voor wie dit bedoeld was.

Wernhout ging de 2e helft verder met het goede spel van de 1e helft. Dit resulteerde al snel in de goal van Rob. Sergio liet de bal vallen op Hein en hij stuurde vervolgens Rob diep. Rob stoomde op naar de goal en maakte beheerst af in de lange hoek, 3-0! Na deze goal was daar ook het eerste Zeeuwse wapenfeit, maar Jan stond goed opgesteld en kon de bal uit de verre hoek ranselen (en zijn haar zat nog steeds goed). Ondanks de koude grijze dag begon het er steeds rooskleuriger uit te zien voor Wernhout. Jurre was namelijk doorgebroken, maar werd neergehaald in zijn vrije doorgang naar de goal. De leidsman kon niets anders en gaf hiervoor dan ook een rode kaart. Met 11 tegen 10 kwam Wernhout niet meer in de problemen. Carlo kreeg echter nog een (domme?) gele kaart na een optelsom van overtredingen, maar dit had geen invloed meer op het verloop van de wedstrijd. Wernhout maakte er zelfs nog 4-0 van. Jurre kon zijn 2e goal van de middag maken op aangeven van wederom Hein. Tot slot vond er in de laatste minuten bij SJO HPC door een blessure ook nog een vlaggerswissel plaats, maar gelukkig hadden wij een fitte Michel tot onze beschikking. Zo zie je maar dat zowel selectie als staf fit moet zijn voor de wedstrijd, eindstand 4-0!

Wernhout JO19-1 heeft laten zien dat Sportpark v.v. Wernhout nog steeds een onneembare vesting is en met nog 2 thuiswedstrijden te gaan voor de winterstop is het doel om dit ook zo te houden. De volgende wedstrijd is op zaterdag 30 november, Kloetinge JO19-2 is hierbij de tegenstander en dit team staat op een 8e plaats. Om 14.30 wordt er afgetrapt, graag tot dan!