Wernhout kan ondanks overtal de winst niet over de streep trekken tegen DIOZ

4-11-2018  DIOZ 1 – Wernhout 1 1-1 (0-0)

In Zegge is Wernhout tegen de plaatselijke vv er niet ingeslaagd de drie punten op te halen. Beide teams maakten er een rommelige wedstrijd van met in de eertse helft een licht overwicht voor de gastheren.  Carlo moest één keer redding brengen op een schot van de Zeggenaren en de andere kansen voor DIOZ gingen over of naast. Aan Wernhout-zijde was de beste kans voor Davey die na een één-twee met Maikel te gehaast schoot en daardoor de bal te slap raakte om de DIOZ-doelman te verrassen. Kort voor rust werd één van de DIOZ-verdedigers na afreageren op zijn tegenstander met rood richting de kleedkamers verzonden en had Wernhout iets meer dan een halve wedstrijd om hieruit profijt te halen.

Ondanks het numerieke overtal kon Wernhout in de tweede helft maar moeilijk DIOZ haar wil opleggen. In het eerste kwartier na rust kwam DIOZ er zelfs nog een paar keer gevaarlijk uit zonder dat dit een treffer opleverde. De eerste de beste echte goed aanval van Wernhout kant leverde wel gelijk een treffer op. Thijs Damen zette voor op Maikel die de bal liet vallen voor Mathieu en die werkte uit de draai binnen, 0-1.

Het venijn van de wedstrijd zat in de laatste tien minuten. Mathieu kopte nog naast en Wernhout bleef op voorsprong met de kleinst mogelijke marge. Vijf minuten voor tijd viel uit het niets de gelijkmaker voor DIOZ.  Een vrije trap vanaf de zijkant werd getoucheerd en hierdoor was Carlo van dichtbij kansloos, 1-1.Een paar minuten later kopte Maikel nog uit een voorzet van Thijs Damen op de lat en had Wernhout pech. Gezien de wedstrijd was een gelijkspel wel een terechte uitslag.

Komende zondag is er geen competitiewedstrijd voor het eerste. Er wordt dan thuis vriendschappelijk gespeeld tegen Terheijden. Een week later komt buurman Achtmaal op bezoek. De manschappen van trainer John van Aert  behaalden tot nu toe één puntje minder dan Wernhout en staan op een verdienstelijke plaats in de middenmoot. Hopelijk kunnen de twee clubs uit Zundert-Zuid er een leuke pot van maken met een mooie ‘derde helft’ in Mexican-style.