Wernhout omzeilt lastige klip SSW

19-3-2017  SSW 1 – Wernhout 1 0-2 (0-1)

In de lastige uitwedstrijd in Dordrecht tegen SSW wist Wernhout de volle winst te pakken. Onder winderige omstandigheden was het voor beide teams moeilijk voetballen. De organisatie stond bij Wernhout goed, er werd weinig tot niets weggegeven en aanvallend werd Wernhout veel gevaarlijker dan SSW. In de 20e minuut schoot Jordan een vrije trap prachtig en hard boven in de hoek achter de SSW doelman, 0-1. Een paar minuten later schoot Davey ook uit een vrije trap rakelings over. Na een half uur de eerste kans voor SSW, uit een voorzet werd de bal van dichtbij over gewerkt. Kort voor rust een goede onderschepping van Sjoerd een meter of tien buiten de zestien van SSW en met een fraai schot dwong hij de Dordtse keeper tot een dito redding.

Na de pauze kreeg Wernhout een goede kans op de 0-2, Bram zette voor, Thijs zijn schot wordt geblokt en de kopbal in de rebound wordt gered door de SSW doelman. Tien minuten na de thee valt dan toch de 0-2, Davey mag opnieuw aanleggen met een vrije trap en verschalkt nu wel de keeper. Vijf minuten later laat Thijs van dichtbij de kans op 0-3 liggen. SSW begint wat aan te dringen en Jasper redt nog goed met zijn voeten op een schot van dichtbij. Verder dan deze kans komen de zebra’s niet dichter bij de aansluitingstreffer en zo bleef Wernhout in de slotfase  eenvoudig overeind. Chapeau voor heel het elftal dat ondanks de moeilijke omstandigheden zonder uitzondering een goede indruk achter liet.

Doordat koploper OMC verrassend tegen een nederlaag opliep uit bij TPO gaan nu SAB en wernhout gezamenlijk op kop, waarbij wel gezegd moet worden dat het doelsaldo van de Bredanaars stukken beter is. Komende zondag komt SAB op bezoek in Wernhout om in een rechtstreeks duel uit te maken wie er op kop blijft. We hopen dus op extra veel support deze middag!