Wernhout legt buurman Achtmaal in de beginfase over de knie

Wernhout heeft in de derby tegen Achtmaal aan het langste eind getrokken. Op een drukbezocht sportpark won Wernhout met 2-0.

Wernhout begon erg fel aan de wedstrijd en dit resulteerde al na 3 minuten in een voorsprong. Uit een scherpe counter kwam Maikel binnen de zestien in balbezit. Die zag Rick bij de tweede paal vrijkomen. De pass van Maikel kwam precies op het juiste moment en had de juiste snelheid om Rick te bedienen. Voor de aanvallende middenvelder was het vervolgens een koud kunstje om zijn eerste doelpunt in competitieverband voor Wernhout te maken, en wat voor één! Het Wernhoutse feestje werd in de hoek met het meeste publiek gevierd.

Na dit stormachtige begin was Wernhout niet van plan om een tandje terug te doen. Wel kreeg Achtmaal kort na de openingsgoal direct een kansje op de gelijkmaker. Carlo bleek echter wakker en kon het schot van een meter of twintig knap verwerken tot corner.

Wernhout besloot wat in te zakken en liet Achtmaal het spel maken, om vervolgens uit de counter gevaarlijk te kunnen worden. Na 12 minuten kon op deze manier de score al verdubbeld worden. Mathieu werd diep gestuurd, liet de Achtmaalse defensie z’n hielen zien en omzeilde de uitgekomen Achtmaalse goalie, om vervolgens het leeg achtergelaten doel voor de tweede keer te vinden. Kersverse oom Mathieu zocht wederom de hondstrouwe Wernhout-aanhang op om het feestje mee te vieren.

Na de 2-0 was het Achtmaal die het spel maakte, maar uitgespeelde kansen werden tot de rust er niet gecreëerd door de Groen-Witten. Wanneer Achtmaal, voornamelijk door standaardsituaties, tóch gevaarlijk werd, was daar telkens Carlo die duidelijk z’n goal schoon wilde houden in de derby.

Met een stand van 2-0 kon Wernhout terugkijken op een geslaagde eerste helft. Na rust begon Achtmaal fel, zij hadden iets goed te maken. De rechtsbuiten van Achtmaal kon na 55 minuten over links de achterlijn bereiken, waarna hij met een knappe actie tot in het strafschopgebied kwam. Het woord zegt het al, de Achtmaalse aanvaller ging naar de grond en wat volgde was een strafschop. De laatste penalty die Wernhout tegen kreeg was er ook één in een derby, namelijk tegen VVR op het Sandraudiga-toernooi in de voorbereiding. Toen was het Carlo die feilloos redde. En u raadt het al, ook ditmaal was het Carlo die het duel tussen spits en keeper in zijn voordeel besliste. Hierdoor bleef de stand 2-0.

Na dit moment leek er iets te knakken bij Achtmaal. Het offensief wat was ingezet na rust eindigde hier. Uit de counter was het Wernhout dat de wedstrijd een aantal keer definitief in het slot kon gooien. De grootste kans was voor de uitstekend spelende Maikel, die op de paal schoot. Uit de rebound kon Thijs Damen de bal niet laag houden.

Er was blijdschap in het Wernhout-kamp na het laatste fluitsignaal. De drie punten zorgen ervoor dat Wernhout aanhaakt bij de subtop. Dit werd uitbundig gevierd in de derde helft.

Volgende week speelt Wernhout uit tegen hekkensluiter HSC uit Heerle, tot volgende week!