Wernhout laat Grenswachters ontsnappen in de slotfase

22-9-2019 Wernhout 1 – Grenswachters 1 3-3 (2-1)

Voorafgaande aan de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen werd stil gestaan bij het overlijden van Louis van Hasselt (Viek) en Jan Stes, beiden ‘lid van verdienste’ van VV Wernhout.

Louis van Hasselt was naast jeugdleider, zeker in de periode van “ de oude kantine “ (huidige bestuurskamer), een bekend gezicht bij de VV Wernhout.
Samen met de Sjol was hij een kantinebeheerder van het eerste uur.
Voor die tijd een luxe plek waar de derde helft werd gevierd. Met de Viek en de Sjol achter de knusse tap, was het goed toeven. Soms was het zo druk dat men letterlijk met de benen buiten hing. Altijd gastvrij en goed gemutst zorgde de Viek voor een drankje en een hapje. Hij was ook een van de eersten die de benodigde horecapapieren behaalde, zodat wij als vereniging voldeden aan de strenge eisen. De Viek was ook organisator en initiator van de diverse kantineteam-uitjes. Buitenlandse reisjes en etentjes waren bij hem in goede handen. Daarnaast was hij een VV Wernhout supporter zonder zelf gevoetbald te hebben.

Jan Stes was een man die vele functies heeft bekleed bij de VV Wernhout.
Naast lid van de jeugdcommissie, theezetter en leider, heeft Jan jarenlang “ de toto en lotto opgehaald”. De jongeren onder ons zegt dit waarschijnlijk niks. VV Wernhout had in die tijd een aantal vrijwilligers die toto en lotto formulieren ophaalden bij de fervente gokkers. Dit alles om geld in het laatje van de clubkas te brengen.
Dit is vele jaren een grote bron van inkomsten geweest. Dit heeft zeker bijgedragen aan de stabiele financiële situatie van onze vereniging.
Jan had een eigen route die hij trouw bezocht. Elke donderdagavond werd het geld geteld en ingeleverd bij Sjol. Na het bekleden van deze functies was hij vaste supporter van Wernhout 1.

Wij wensen de families van Hasselt en Stes sterkte bij dit verlies.

De eerste kans was voor Wernhout, Max schoot echter net naast. Hierna zakte Wernhout wat weg en was Grenswachters feller en via een aanval door het midden opende de gasten de score, 0-1.
Wernhout herstelde zich enigszins en een schot van Davey na een assist van Max ging naast.
Na ruim een kwartier kwam Wernhout met een beetje geluk langszij. Een voorzet van Marvin ging via een carambole van een paar Grenswachterspelers tegen de touwen, 1-1.
Hierna volgde een sterkere fase van Wernhout wat een paar minuten later de voorsprong opleverde.
Na een mooie aanval liet Max de bal mooi vallen voor Maikel die met een volley de 2-1 op het scorebord zette.
In het laatste deeel van de eerste helft vergat Wernhout om verder afstand te nemen van Grenswachters. Er waren nog kansen voor Davey(gered door de keeper), een mispeer van Maikel oog in oog met de Putse sluitpos. Kort voor rust nog een moment dat Marvin Maikel in stelling had moeten brengen maar hem over het hoofd zag en zo was het dus maar 2-1 met de rust.

Na rust starte Grenswachters feller en kwam Wernhout goed weg dat een schot op de lat uiteen spatte en twee andere pogingen over gingen.
In de 70e minuut werd Maikel gehaakt in de zestien en bracht zelf vanaf 11 meter Wernhout op 3-1. Tien minuten voor tijd werd Max gelanceerd door Davey maar de Grenswachters-doelman liet zich niet kloppen. Kort hierna nog een schot van Marvin dat via de paal naast ging.

De slotminuten werden Wernhout fataal, 7 minuten voor tijd werd van dichtbij de 3-2 binnengetikt en in blessuretijd viel ook nog de gelijkmaker.
Over de gehele wedstrijd gezien was een gelijkspel wel terecht, alleen had Wernhout de wedstrijd al lang en breed in het slot kunnen en moeten gooien en kreeg hiervoor dus een dure rekening gepresenteerd.

Komende zondag staat de uitwedstrijd bij Vivoo in Huijbergen op het programma.