Wernhout krijgt te weinig in de derby met VVR

Klik hier voor foto’s van deze wedstrijd (met dank aan Henry van Diest)

18-2-2018  VVR 1 – Wernhout 1 2-1 (2-1)

Uit bij VVR kwam Wernhout lekker fel uit de startblokken maar na enkele minuten  namen de gastheren het heft in handen. VVR had vanaf dat moment het meeste balbezit en dit leidde ook tot een paar kansjes. In de 7e minuut ranselde Jasper een schot van VVR uit de bovenhoek. Hierna kreeg VVR een paar corners die verder niet zo veel gevaar opleverden.

In de 17e minuut kwamen de gastheren op voorsprong door een rake kopbal (via de binnenkant paal)uit een vrije trap, 1-0. Nog geen tien minuten later kreeg VVR een penalty, wegens een duwfout binnen de beruchte krijtlijnen. Helaas had de scheidsrechter de hieraan voorafgaande handsbal van de Rijsbergse spits niet gezien dus mocht deze  een ‘Strafstoß’ gaan nemen en benutte deze koeltjes, 2-0. In het laatste deel van de eerste helft kwam Wernhout geleidelijk aan weer wat terug in de wedstrijd.

Wernhout kwam na de thee goed uit de kleedkamer en ging er voor om er nog een wedstrijd van te maken.In de 55e minuut was er al een eerste waarschuwing van Karel die met een mooi schot de Rijsbergse keeper klopte maar de binnenkant paal bood de keeper de helpende hand door de bal terug het veld in te laten stuiten. Een minuut of twintig voor tijd kon Wernhout wel juichen,uit een assist van Mathieu maakte Maikel er met een laag schot 2-1 van.

Kort hierna een paar gevaarlijke momenten nog van VVR.  Jasper duikt met een katachtige reflex een kopbal uit de kruising en uit de corner hierna scoort VVR bijna uit een scrimmage de 3-1 maar de bal wordt weggewerkt. In de slotfase zet Wernhout nog alles op alles om gelijk te maken maar het geluk is aan Rijsbergse zijde. Een kopbal van Mathieu belandt bij de VVR-doelman in zijn handen en een schot van Maikel spat uiteen op de kruising. VVR komt met de schrik vrij en blijft in het spoor van Alliance en Schijf.

Wat Wernhout mee kan nemen uit deze wedstrijd is  het goede gevoel uit de tweede helft. Ondanks de vele afwezige basisklanten bood Wernhout VVR zeer verdienstelijk partij.

Als de weergoden ons gunstig gezind zijn gaat Wernhout komende zondag op bezoek bij BSC in Roosendaal. In de thuiswedstrijd lukte het Wernhout niet om te scoren en bleef het 0-0, hopelijk wordt het zondag wel een driepunter.