Wernhout komt slappe start tegen DSE niet meer te boven

9-12-18 DSE 1 – Wernhout 1 2-1 (2-1)

Wernhout is er niet in geslaagd om tegen DSE, de kater van HSC weg te spoelen.
Omdat het gewone veld onbespeelbaar was verklaard werd uitgeweken naar het kunstgrasveld.

Het eerste half uur was nagenoeg een kopie van het laatste half uur tegen HSC, te slap verdedigen en duels verliezen, met als resultaat een 2-0 achterstand. Hierna kwam Wernhout wat beter in de wedstrijd te zitten en scoorde Maikel na de bal van zijn tegenstander te hebben afgefutseld de 2-1 met een laag schot in de verre hoek. Vanaf dit moment was Wernhout de bovenliggende partij maar het balbezit leverde desondanks niet veel kansen op.

Na de thee had Wernhout de wind in de rug, maar hierdoor werd het voetballend niet beter en was de eindpass vaak te hard op het kunstgras. DSE hield stand en en dus ook de punten in eigen huis.

Komende zondag komt koploper SC Emma op bezoek in Wernhout. De Dordtenaren verloren tot dusver nog geen wedstrijd. Enkel BSC en Noordhoek wisten een gelijkspel tegen SC Emma uit het vuur te slepen. Wernhout zal in elk geval beter voor de dag moeten komen dan de laatste weken om enige kans op een resultaat te hebben.