Wernhout JO19 verslaat koploper!

Na 4 punten te hebben gehaald uit de afgelopen wedstrijden tegen Chaam en ’t Zand, kwam vandaag koploper JEKA JO19-5 op bezoek. Tegen Chaam won Wernhout overtuigend met 6-2 en tegen ’t Zand werd in het slotakkoord, met wat geluk, een gelijkspel uit het vuur gesleept. Door deze behaalde punten wordt nog volop meegestreden om de bovenste plekken op de ranglijst. Bij winst vandaag, zou Wernhout (weliswaar met een wedstrijd meer) over de huidige koploper heen gaan.

Onder omstandigheden die een stuk beter waren dan voorgaande weken, werd om half 3 afgetrapt. Wernhout begon goed en had in de eerste 10 minuten het overwicht, zonder echte kansen te creëren. Hierna kwam JEKA met haar snelle en lange spitsen wat beter in de wedstrijd. Maar doordat de verdediging aan Wernhoutse zijde erg goed stond, leverde dit ook weinig gevaar op. Zo schommelde de wedstrijd rustig aan op en neer. Tot onverwachts Carlo opdook in de 16. Hij omspeelde de keeper en kon zo de bal rustig binnen schuiven. 1-0! Wernhout verzuimde echter om na deze goal door te pakken en liet JEKA steeds een beetje gevaarlijker worden. Daarom was vreugde extra groot toen Carlo 10 minuten voor rust, de keeper kansloos liet door een balletje door de benen van de tegenstander te tutteren. Zo gingen de teams met een 2-0 stand de kleedkamer opzoeken.

In de 2e helft gebeurde er weinig opvallends. Aan het wedstrijdbeeld dat zich in de eerste helft had ontwikkeld, veranderde weinig in de 2e. De verdediging stond aan beide kanten goed en aan beide kanten ontbrak het wat aan de precisie in de eindfase van opgezette aanvallen. Hierdoor bleef de stand steken op 2-0 en werd JEKA dus ingehaald op de ranglijst. Wernhout kon zichzelf na de wedstrijd voor heel even koploper van de competitie noemen. Helaas zorgden de uitslagen op de andere velden dat Wernhout momenteel de 2e plek bezet.

Volgende week mag Wernhout het opnieuw opnemen tegen JEKA. JEKA JO19-3 is dan aan de beurt. In Breda zal een goed resultaat noodzakelijk zijn om de 2e plek te behouden en misschien zelfs wel nog een plaatsje te stijgen.