Wernhout JO19-1 wint terecht van Zwaluwe JO19-1

Na het teleurstellende resultaat van vorige week, was het deze week de taak aan Wernhout JO19-1 om de 3 punten mee te nemen vanuit Sportpark de Kwarrehoek. Wilco kon deze week weer meedoen, na twee weken blessureleed. Daarentegen had Joep last van zijn nek door een mislukte acrobatische actie, dus hij kon deze wedstrijd niet meedoen. De aftrap vond plaats om 12.00, dus om half 11 werd er in Wernhout verzameld. Dit werd door Levi wederom niet helemaal begrepen, dus de pot voor het teamuitje kon, net als vorige week, weer worden aangevuld.

Nadat de scheidsrechter floot voor het begin van de wedstrijd pakte Wernhout gelijk het initiatief. Met name de tandem op rechts Stef-Jurre was zeer gedreven en hield vaak meerdere tegenstanders tegelijk bezig. Het was dan ook wachten totdat de eerste Wernhoutse kansen zouden komen. Dit liet echter redelijk lang op zich wachten, maar na wat mislukte voorzetten en schoten over of naast was het raak. Een schot van Rob kon nog worden gekeerd door de keeper van Zwaluwe, maar Carlo was er als de kippen bij om de rebound om te zetten tot een doelpunt, 0-1 Wernhout! Na het doelpunt bleef Wernhout, de mannen uit Zwaluwe onder druk zetten. Deze hadden daar alle moeite mee en dit resulteerde dan ook in vrije trappen vanuit kansrijke posities. Een van deze vrije trappen werd door Rob vanaf de rechter kant de 16 ingetrapt. Deze bal werd door niemand aangeraakt en Rob kon het doelpunt op zijn naam schrijven, 0-2! Met de resterende 15 minuten op de klok was het de taak aan Wernhout om voor rust niets meer weg te geven. Dit lukte helaas niet. Na een gele kaart voor Wilco, en dus een 10 minuten tijdstraf, kregen de mannen uit Lage Zwaluwe meer ruimte. Hier profiteerden ze dan ook van en een goed uitgespeelde aanval door de verdediging van Wernhout kon de 1-2 worden genoteerd.

De tegengoal vlak voor rust was een smet op een prima eerste helft waarin bijna niets werd weggegeven. Wernhout moest dan ook op deze manier verder spelen. Dit werd gedaan met verse krachten Alex, Sven en Karsten voor Stef, Axel en Rob. Wernhout kwam de 2e helft moeilijker door de Zwaluwse verdediging. Gelukkig stond het Wernhoutse blok Axel Parol, Bram Domen, Wilco en Alex als een huis. De duels werden dan ook voornamelijk op het middenveld uitgevochten en vaak gewonnen door Gijs, Hein en Carlo. In de 75e minuut kreeg Carlo een geniale ingeving: hij zag de loopactie van Hein en met een steekbal door de lucht werd hij bereikt, waarna Hein beheerst de bal in het hoekje schoof. Keeper kansloos, Wernhout 1-3 voor. De taak aan Wernhout om de wedstrijd uit te voetballen en niets meer weg te geven. Levi werd dan ook voor de laatste vijf minuten ingebracht voor de moegestreden Jurre om te helpen bij deze taken. Helaas kwam Zwaluwe 5 minuten voor tijd nog op 2-3 door een kopbal die tegen Alex werd aangekopt en zo van richting werd veranderd waardoor Jan kansloos was op deze inzet. Het lukte Wernhout gelukkig om deze 5 minuten foutloos uit te voetballen waardoor de 3 punten mee terug konden worden genomen naar Wernhout.

Zo heeft Wernhout JO19-1 zich goed herpakt na de kater van vorige week en is het nu de taak om deze lijn door te trekken. Op naar Beek Vooruit op Sportpark de Heikant! Om 15.00 wordt er afgetrapt, bent u daar ook bij?