Wernhout JO19-1 wint belangrijke wedstrijd tegen Bavel JO19-2

Op dinsdagavond 21 mei stond de belangrijke inhaalwedstrijd voor de competitie tegen Bavel JO19-2 op het programma. Deze wedstrijd werd zaterdag 18 mei niet gespeeld, omdat er bij Bavel te weinig spelers beschikbaar waren. Onder prima weersomstandigheden begon Wernhout aan de warming-up en deze zag er, in vergelijking met voorgaande weken, prima uit. Iedereen was scherp en gefocust voor de wedstrijd. Dat was ook wel nodig, want Bavel is een tegenstander die bovenaan de middenmoot staat en de 5e positie bekleed. Wernhout zal dus zijn uiterste best moeten doen om de 3 punten op Wernhout te houden. Helemaal om het kampioenschap in eigen hand te houden. Om 19.00 werd er afgetrapt op Sportpark v.v. Wernhout en we konden natuurlijk weer rekenen op de support van de altijd trouwe Wernhoutse toeschouwers.

Hoe de slechte warming-up van vorige week tekenend was voor het slechte begin van de wedstrijd tegen Gilze, zo was de goede warming-up van vandaag tekenend voor het goede begin van de wedstrijd tegen Bavel. De eerste 20 minuten was Wernhout dominant en won het alle duels. Bavel kwam praktisch niet van de eigen helft af. Het was dus wachten op de Wernhoutse treffers. Na 4 minuten lag de bal in het Bavelse netje. Een snelle combinatie tussen Iniesta (Carlo) en Jurre in het doelgebied van Bavel leidde tot een lage voorzet van Jurre op Karsten. Karsten kon deze bal met zijn linkervoet (wonder boven wonder) binnentikken, 1-0! Na dit schoolvoorbeeld van goed combinatievoetbal bleef Wernhout doordrukken op zoek naar de 2-0. Deze volgde niet veel later, want Jurre was weer op de brommer en kon voorgeven op Gijs. Hij kon vervolgens de bal binnenschieten en de 2-0 op het scorebord zetten. Na de 2-0 zakte het spel bij Wernhout echter iets in en kon Bavel beter in de wedstrijd komen. Jan kon in eerste instantie de aansluitingstreffer van Bavel nog voorkomen door zijn goal goed klein te maken, de bal te stoppen en vervolgens ook de rebound via de lat over te krijgen. Kort hierna was het echter wel raak. De aanvaller van Bavel verschalkte Jan met een lager schuiver en de aansluitingstreffer was een feit, 2-1. Gelukkig liet Wernhout zich hierdoor niet van de wijs brengen en kon Jurre, na zijn 2 assists, ditmaal zelf een goal maken. Ook hij verschalkte de keeper met een lage schuiver, 3-1!

Na de spectaculaire 1e helft had Wernhout wel wat rust verdiend. In de rust werden vooral complimenten gegeven aan de mannen. Het enige puntje van kritiek was dat de score wel iets hoger had mogen liggen, want Wernhout had een aantal kansen niet benut. In de 2e helft was dan ook het advies om de score zo snel mogelijk uit te breiden en zo de wedstrijd op slot te gooien.

Wernhout kwam minder sterk uit de kleedkamer dan Bavel. Met name de snelle buitenspelers aan Bavelse zijde vormden een constante dreiging, waarbij ze vooral gevaarlijke waren op de counter. Dit resulteerde dan ook in de 2e aansluitingstreffer voor Bavel in de 60e minuut, 3-2. Deze tegengoal was voor Wernhout een wake-up-call. Het kwam beter in de wedstrijd en begon weer kansen te creëren. De goalie van Bavel kon de 4e Wernhoutse goal in eerste instantie nog voorkomen met een aantal goede reddingen. Onze eigen Iniesta kreeg het echter op zijn heupen en kwam goed door op de linkerflank na het passeren van een aantal tegenstanders. Hij kon vervolgens voorgeven op Jurre en laatstgenoemde kon zijn tweede van de avond maken, 4-2! 10 minuten voor de tijd werd de wedstrijd op slot gegooid door de ingevallen Gino. Hij kon namelijk een lage voorzet binnenwerken en de 5-2 was een feit! Na deze goal mocht ook de van een blessure terugkerende Bram weer minuten maken. Hierdoor werd Jurre (a.k.a Marcelo) op de linksbackpositie gezet en met deze verdedigende zekerheid kon Wernhout de 5-2 overwinning over de streep trekken. De 3 punten blijven dus op Wernhout!

Na 8 overwinningen, 1 gelijkspel en 1 nederlaag bekleed Wernhout nu de 1e positie met 25 punten en een doelsaldo van +19. SC ’t Zand staat 2e met 20 punten en een doelsaldo van +14, maar wel met één wedstrijd minder dan Wernhout en is hierbij de naaste en enige belager voor het kampioenschap. Wernhout JO19-1 heeft dus alles nog in eigen hand. Komende zaterdag 25 mei volgt de kampioenswedstrijd tegen Baronie JO19-4. Deze tegenstander staat op dit moment 6e en is dus ook een middenmotor. Wernhout zal er alles aan doen om de 3 punten mee terug naar Wernhout te nemen om zo het kampioenschap binnen te slepen. Dit kan Wernhout alleen met behulp van het altijd trouwe Wernhoutse publiek waar we heel het seizoen al op kunnen rekenen. Om 12.00 wordt er afgetrapt op Sportpark De Blauwe Kei, graag tot dan!