Wernhout JO19-1 verslaat Chaam

Op zaterdag 15 december stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op de planning. Chaam JO19-1 was de tegenstander, een team dat, gekeken naar de ranglijst gelijkwaardig zou moeten zijn aan Wernhout. Bij winst zou Wernhout nog een paar plaatsjes kunnen stijgen op de ranglijst, bij verlies zou Chaam in punten over Wernhout heen gaan. Een wedstrijd die dus nog wel degelijk ergens om ging.

Dat deze wedstrijd nog wel degelijk ergens over ging was uit de warming-up en het begin van de wedstrijd zeker niet op te maken. Er werd, met een door blessures ietwat gehavende selectie, slap begonnen en Wernhout bood weinig weerstand aan Chaam. Duels werden weinig tot niet gespeeld en de rust aan de bal, als Wernhout wel in balbezit was, was ver te zoeken. Tot hele grote kansen voor Chaam leidde dit echter niet omdat zij niet goed wisten om te gaan met de ruimte die ze kregen. Dit resulteerde in een slordige eerste helft van beide kanten. Met gevoelstemperaturen onder het vriespunt zat onze op-en-top gemotiveerde bank door het niveau van de wedstrijd met haar gedachten al in de kleedkamer. Hier kwam kort voor rust verandering in. Kort na elkaar volgden 2 grote kansen voor Carlo en Joep. Carlo kwam hierbij nog het dichtst in de buurt van een doelpunt, hij prikte met zijn chocoladebeen net naast. Joep wist de bal vanaf een meter of 8 over het vangnet te jagen, kans verkeken. Karsten had goed kunnen bestuderen hoe het niet moest en wist hier wat van te leren. Vlak voor rust werd hij gevonden in de 16, hij rondde beheerst af en zette Wernhout zo vlak voor rust op voorsprong. Zo werd de warme kleedkamer opgezocht met 0-1 op het scorebord.

Na rust verviel Wernhout in dezelfde fouten als in de eerste helft. Chaam kwam beter en de wedstrijd en werd gevaarlijker. Door onder andere goed keeperswerk van Jan, bleef de 0-1 stand lang ongewijzigd. Even dacht Joep hier verandering in te brengen. Hij ontving de bal vanaf de zijkant binnen het 16-metergebied en schoot uit de draai knap binnen in de verre hoek. De vreugde was echter van korte duur, omdat de grensrechter met zijn vlag omhoog stond voor buitenspel. Het doelpunt werd dus afgekeurd en zo bleef de wedstrijd dus spannend. Een aantal minuten later kreeg Carlo het op zijn heupen. Hij speelde rond de middenlijn een paar man uit en werd door een 1-2tje met Jurre diep gestuurd achter de verdediging. Voor de goal zag hij Karsten helemaal vrij staan, deze kon simpel binnentikken, 2-0! Beide partijen leken wel vrede met deze stand te hebben. Grote kansen werden niet meer gecreëerd. De wissels die met wat moeite vanaf de bank met dekentje het koude voetbalveld op werden gestuurd konden hier geen verandering meer in brengen. Eindstand 2-0.

Zo eindigt Wernhout de eerste seizoenshelft op de 3e plaats. DEVO weet zichzelf, naar onze mening meer dan terecht, te kronen tot winterkampioen. En DIA weet 2e te worden. Vooral in de wedstrijd tegen DEVO was het niveauverschil erg groot. Wel kan uit de eerste seizoenshelft vertrouwen worden gehaald voor de nieuwe competitie. Weer willen wij uiteraard alle meegereisde supporters bedanken voor het trotseren van de kou, we hopen jullie na de winterstop weer in groten getale te mogen ontvangen!