Wernhout JO19-1 presteert ondermaats tegen Kloetinge JO19-1

Op zaterdag 30 november stond de thuiswedstrijd tegen Kloetinge JO19-1 op het programma. Dit is een tegenstander die we vooraf terug konden vinden in de middenmoot van de competitie. Vooraf werd er een fysieke wedstrijd verwacht, met name vanwege de gemiddelde Zeeuwse lengte. Ondanks dit feit zat het met het vertrouwen wel goed. Het sportpark is namelijk al heel de eerste seizoenshelft een onneembare vesting gebleken. Ook bij Sven was er geen gebrek aan motivatie. “Ik heb kneiterveel zin, ik ga scoren”, konden we hem horen zeggen. Onder een fel winterzonnetje werd er met de volgende opstelling afgetrapt:

Jan, Bieke, Pèrol, Alex, Joep, Carlo, Jurre, Hein, Rob, Sven en Sergio. Stef Broosus, Stef de Bakker en Karsten begonnen op de bank en Wilco en Axel van Opstal zijn geblesseerd.

Wernhout JO19-1 begon goed aan wedstrijd en het had gelijk een overwicht op het veld. Duels werden gewonnen, maar de eindpass was vaak niet op maat waardoor grote kansen uitbleven. Het eerste gevaar kwam van Sergio. Hij testte de opvallend technische keeper met een schot/voorzet. Hierna volgde nog enkele speldenprikjes van Hein die net naast schoot uit een voorzet van Jurre en nogmaals Hein die net naast stiftte. Ondertussen werd Sven het bos ingestuurd door de Kloetingse keeper door een puike kapbeweging, Sven vs. Keeper 0-1. De eerste grote kans in de wedstrijd was in de 20e minuut voor Jurre. Na een steekbal van Carlo (onze huis, tuin en keuken Iniesta) schoot hij voorlangs. Hierna volgde wederom een kans voor Hein, maar hij schoot na zijn onderschepping op het middenveld, net over. Na een half uur voetballen meldde ook Kloetinge zich voor de Wernhoutse goal, maar Jan kon redding brengen in de korte hoek. Na dit moment werd het spel chaotischer. De bal kon niet door Wernhout in de ploeg worden gehouden en er werd vaker naar de verkeerde kleur dan naar de goede kleur gespeeld. Ondertussen vond er een nieuw duel plaats tussen Sven en de Zeeuwse keeper. Sven werd wederom uitgekapt, 0-2. Enfin, met een 0-0 tussenstand werd er gerust. In de pauze werd besloten om Stef Broosus in het veld te brengen voor Sergio, waarbij Joep de centrale positie weer in ging nemen, Pèrol naar het middenveld ging en Jurre naar zijn vertrouwde rechtsbuiten positie.

De 2e helft begon desastreus voor Wernhout. In de 48e minuut werd er slecht omgeschakeld na een vrije trap op vijandelijke helft. Uit de counter kon de rechtsbuiten van Kloetinge voorgeven op de linker aanvaller en bij de tweede paal kon de bal binnen worden gewerkt, 0-1. Na deze klap werd het Wernhoutse spel er niet beter op. Carlo kon nog koppen uit een corner van Rob, maar deze bal ging voorlangs. Het werd zelfs nog erger, want Kloetinge kon op identieke wijze als de 0-1, de 0-2 aantekenen. Bij de 2e paal kon de Zeeuwse aanvaller wederom ongehinderd scoren. Om nog wat te kunnen forceren werden Karsten en Stef de Bakker ingebracht voor Sven en Rob, maar al gauw werd alle Wernhoutse hoop de grond in geboord. Door slecht ingrijpen kon de 0-3 gescoord worden. Wernhout kreeg nog enkele kansen op de eretreffer, maar schoten, voor bijna open goal, van Karsten (naast) en Jurre (over) troffen geen doel. Het zat dus echt niet mee voor de Wernhoutse 11, eindstand 0-3.

Na deze wedstrijd kan geconcludeerd worden dat Wernhout JO19-1 een totale offday had. Wernhout kon nog uren voetballen, maar zelfs dan was goal waarschijnlijk niet gevallen. De bal wilde er simpelweg niet in. Het sportpark aan de Diepstraat verliest hierbij haar ongeslagen status, maar Wernhout JO19-1 heeft nog één wedstrijd om deze wrange nasmaak weg te spoelen. Het weekend van 7 december zijn de mannen vrij, maar zaterdag 14 december wordt de laatste wedstrijd voor de winterstop gevoetbald. Om 14.30 wordt er afgetrapt tegen ST HVV’24 / Clinge JO19-2 (9e) op Sportpark v.v. Wernhout, graag tot dan!