Wernhout JO19-1 pakt eerste 3 punten tegen Cluzona JO19-1

Nu de voorbereiding voorbij is, staat de eerste competitiewedstrijd op het programma. Op zaterdag 21 augustus moest er gevoetbald worden tegen Cluzona JO19-1. Dit is een tegenstander waar niet veel over bekend is, maar omdat er nu een niveau hoger gevoetbald wordt (2e klasse) kan er meer tegenstand worden verwacht in vergelijking met vorig seizoen. Op een zonnige zaterdagmiddag werd er, onder de support van vele supporters langs de kant en op het terras, om half 3 afgetrapt met de volgende opstelling: Jan in de goal, Rob (als gastspelers) linksback, Bram en Alex centraal achterin, Stef Broosus rechtsback, Axel Parol (met de punt naar achter), Hein en Carlo op het middenveld, Jurre rechtsbuiten, Stef de Bakker linksbuiten en Karsten in de spits. Sven, Sergio en Joep namen plaats op de bank en Wilco en Axel van Opstal zijn nog geblesseerd.

Wernhout begon sterk aan de wedstrijd en dit leidde al tot enkele speldenprikjes in de eerste minuten. Er werd vanaf de eerste minuut sterk druk gezet en de verdedigers van Cluzona konden hier niet goed mee omgaan. Jurre kon hierdoor meermaals de bal afpakken en een rush op de rechterflank inzetten. Zijn voorzet over de grond smoorde in de 16, maar Hein kon de afvallende bal hoog in het doel schieten, 1-0! Wernhout JO19-1 zette het sterke spel door en dit leidde tot kansen op de 2-0. De keeper van Cluzona kon dit echter voorkomen. Halverwege de 1e helft kon Stef de Bakker diep worden gestuurd. Hij was vervolgens zijn tegenstander te snel af kon koelbloedig afronden, 2-0! Niet veel later volgde een identieke situatie. Bal diep op Stef, hij is wederom zijn tegenstander te snel af en hij rond wederom af, 3-0! Wernhout leek op rozen te zitten en dacht zonder tegendoelpunt de rust te halen. Dit bleek helaas niet haalbaar, want net voor rust kon een Cluzona-aanvaller de bal ter hoogte van de 16 terugleggen op zijn collega-aanvaller en deze kon onberispelijk met links de bal over Jan in de verre hoek krullen, 3-1.

In de 2e helft lukte het Wernhout om de voorsprong met succes te verdedigen. Er waren verder nog kansen op de 4-1 voor Sven en Sergio, maar de keeper en de verdediging van de tegenpartij stonden goed opgesteld om dit te voorkomen. Hetzelfde gold voor de Wernhoutse verdediging, dus de ruststand was tevens de eindstand, 3-1.

Door de overwinning op Cluzona is Wernhout JO19-1 goed begonnen aan de nieuwe competitie in de 2e klasse. De bedoeling is dat deze lijn wordt doorgetrokken naar de volgende wedstrijd. Deze zal in Zeeland gevoetbald worden tegen ’s Heer Arendskerke JO19-1. Dit team heeft ook de eerste competitiewedstrijd gewonnen en is op basis van het doelsaldo koploper. Om 10.00 (!!!) wordt er afgetrapt op Sportpark ’s Heer Arendskerke, dus mocht u niets te doen hebben komende zaterdagochtend en houdt u van vroeg opstaan, dan zien we u graag langs de kant staan om ons naar de overwinning te helpen!