Wernhout JO19-1 houdt punten in eigen huis tegen SEOLTO JO19-1

Vandaag stond er een wedstrijd tegen SEOLTO JO19-1 op het programma. Wat voor de wedstrijd nog aangehaald werd, was dat dit een uitgelezen moment was om de zeperd van vorig week weg te spoelen. Na een wederom prima warming-up mochten de volgende 11 namen het veld in (door een paar blessures aan onze kant sloten van de JO17 Senna en Sem aan):

Jan in de goal

Stef (Senna 75’), Alex, Joep (Wiri 30’) & Bieke in de verdediging

Perol, Hein & Carlo op het middenveld

Jurre, Sven (Sem 65’) & Bakker in de aanval

We begonnen nog wat onwennig en zoekende aan de wedstrijd. Dit kwam mede doordat de tegenstander in een 4-4-2 opstelling speelde. Na 3 minuten kwamen we dan ook al met 0-1 achter door een klein foutje die de spits van de tegenstanders uit Zevenbergen 1-op-1 met onze sluitpost heel rustig wist af te werken. Deze goal zorgde ervoor dat we wakker werden geschut en begonnen we beetje bij beetje meer grip op de wedstrijd te krijgen. Dit resulteerde in wat kansen voor o.a. Sven en Bakker. Na 27 minuten werd het harde werken beloond met de gelijkmaker door Jurre die een lange bal van Bakker keurig weet af te ronden, 1-1. Na de gelijkmaker bleef Wernhout kansen creëren, waaronder 1 grote kans voor Sven die keurig door de goede keeper van SEOLTO werd gepakt. In de 45e minuut werd Wernhout een penalty toegekend die Carlo heel rustig en zoals het hoort in het hoekje schuift (hierover later meer), 2-1. Dit zorgde dat Wernhout toch met een lekker gevoel aan de thee mocht.

Na de rust ging de wedstrijd een lange tijd goed gelijk op en leek het alsof SEOLTO iets beter in de wedstrijd begon te komen. Dit duurde tot de 70e minuut waarin Hein de 3-1 maakte na een heerlijke en vlotte aanval. Helaas werd de goal afgekeurd wegens buitenspel, maar lang hoefde onze equipe niet te balen, want 1 minuut later was het wel raak. Na een goede aanval met een assist voor Carlo, maakte onze gelegenheidsrechtsbuiten (overgevlogen van de JO17) Sem 1-op-1 ijskoud af, 3 1!!!. Hierna is de overwinning niet meer in gevaar geweest en werd de wedstrijd rustig uit gevoetbald.

In de 92e minuut kreeg Wernhout nog een penalty toegekend. Omdat deze penalty alleen een formaliteit leek, liet Carlo deze penalty aan zich voorbijgaan en was het Alex die zijn moment in de spotlights mocht pakken en deze penalty voor zijn rekening nam. Helaas was Alex vergeten om een hoek te kiezen, wat resulteerde in een redding van de keeper met zijn voeten. Hierna vond de scheids het ook wel welletjes en floot meteen af. Afijn, de 3 punten zijn binnen en de zeperd van vorige week is weggepoetst!

Volgende week zaterdag (9 november) mogen we weer de wei in. Ditmaal is het weer een reis van 1 uurtje naar DBGC JO19-1, wat thuis nog geen punten verspeeld heeft, en de 4e plaats bezet. Om 10.30 wordt er afgetrapt, tot volgende week!