Wernhout JO19-1 houdt punten in eigen huis tegen Baronie

Op een koude en winderige zaterdagmiddag moest Wernhout JO19-1 het opnemen tegen Baronie JO19-4. Een tegenstanderd die voor deze wedstrijd 1 punt achterstond op Wernhout. Er kon dus een gelijk opgaande wedstrijd verwacht worden. Voor de wedstrijd hadden Gijs Domen, Bram Domen en Sven nog even de feesttent afgebroken op sportpark v.v. Wernhout. Gijs had hierbij een spant op zijn been gekregen, maar was gelukkig toch fit genoeg om te beginnen. Daarnaast is Hein nog steeds geblesseerd, maar was aanwezig als extra lid van de technische staf.

Om half 3 trapte Oppie af en vanaf het begin was duidelijk dat de wind een grote rol zou gaan spelen. Wernhout had namelijk de 1e helft wind tegen en dit resulteerde bij de eerste, de beste lange bal van Baronie al in problemen voor de Wernhoutse verdediging. De bal werd niet goed weggewerkt, waardoor de aanvaller van Baronie JO19-4 alleen op Jan af kon. Hij schoof vervolgens de bal in het hoekje, 0-1. Na dit slechte begin was het taak aan de Wernhoutse 11 om de ruggen te rechten en de achterstand om te buigen in een voorsprong. Wernhout nam, ondanks de wind tegen, het initiatief over en begon de duels op het middenveld te winnen. Dit leidde dan ook tot de gelijkmaker van Jurre. Hij werd diep gestuurd, was zijn directe tegenstander te snel af en kon de bal in het hoekje schuiven. Niet veel later deed zich een identieke situatie voor. Jurre werd weer diep gestuurd en verschalkte wederom de doelman met een bekeken schuiver, 2-1!! Na de 2-1 golfde het spel op en neer, waarbij Baronie vooral met lange ballen de aanval probeerde te bereiken. De Wernhout verdediging had echter geleerd van zijn fout bij de tegengoal en stond bij elke lang bal goed gepositioneerd om deze weg te werken. Tegen het einde van de 1e helft wilde Jurre zijn teamgenoten een cadeautje gunnen. Hij maakte namelijk de 3-1 en een hattrick betekent natuurlijk een kratje bier voor het team. Op deze manier was het doelpunt dus voor rust extra lekker.

In de 2e helft gebeurde er niet veel meer. Wernhout had dit maal wind mee, maar ondervond dat dit niet altijd een voordeel was. Veel ballen werden te diep in de ruimte gelegd, waardoor de keeper de bal kon oprapen of de bal rolde over de achterlijn. Een enkele maal werd de bal wel goed gepasst en wie anders dan Jurre ronde koelbloedig af. Met zijn vierde van de middag werd de wedstrijd op slot gegooid en kon de overwinning van Wernhout veilig worden gesteld. Tot slot heeft onze nieuwe aanwinst Gino ook zijn debuut gemaakt in Wernhout JO19-1. Hij verving de moegestreden Sven en zal na de winterstop vast bij de selectie behoren.

Wernhout heeft dus een goed vervolg kunnen geven aan de overwinning op Unitas en hopelijk kan de laatste wedstrijd van deze seizoenshelft tegen Chaam JO19-1 ook worden gewonnen. Chaam staat met 3 punten minder (en een wedstrijd minder) net onder Wernhout en is de laatste tegenstander voor de winterstop. Om 12.30 wordt er afgetrapt op Sportpark Groot Heivelt, dus we hopen dan ook voor de laatste keer dit kalenderjaar op uw support. Graag tot dan!