Wernhout JO19-1 boekt knap gelijkspel tegen 1e-klasser Sprundel JO19-1

Op zaterdag 19 oktober stond de vriendschappelijke wedstrijd tegen Sprundel JO19-1 op het programma. Sprundel is een team dat bovenin meedraait in de 1e klasse, dus Wernhout kon een taaie pot verwachten. Dit team wordt bovendien getraind door oud-leider/trainer Sjoerd, dus alle spelers wilden uiteraard laten zien dat wat ze van hem geleerd hebben nog niet verleerd zijn. Vanwege blessuregevallen en het afstaan van Stef de Bakker aan de JO17-1, moesten we een beroep doen op Vince en Gijs. Verder was het darten op vrijdagavond een beetje uit de hand gelopen, waardoor enkele spelers en leiders niet helemaal fris en fruitig op de voetbal verschenen. Daarnaast werd de boetepot verder gespekt door Jan, die zijn handschoenen was vergeten en doordat Joep te laat was. Na de ietwat gezapige warming-up werd er om 14.30 afgetrapt met de volgende opstelling:

Jan in de goal, Bieke, Joep, Axel Parol & Stef Broosus in de verdediging, Gijs, Carlo & Hein op het middenveld en Vince, Karsten & Jurre in de aanval. Sven en Alex namen plaats op de bank, Sergio, Wilco & Axel van Opstal zijn geblesseerd en Stef de Bakker was dus op pad met Wernhout JO17-1.

In het begin van de wedstrijd was het voornamelijk aftasten en ging het spel gelijk op. In de 8e minuut was het echter al raak voor Wernhout. Een vrije trap van Carlo werd door de keeper gelost, Karsten schoot de rebound in, maar de keeper redde nogmaals. De bal kwam net buiten de 16 bij Jurre terecht en hij kon Hein bereiken. Hein dreigde vervolgens uit te halen met rechts, maar kapte, tot verassing van meerdere tegenstanders en de keeper, naar zijn linker en schoot overtuigend raak, 1-0! Na dit doelpunt ging het spel weer gelijk op en moest Jan handelend optreden door een lage schuiver uit de benedenhoek te tikken. Ondertussen had Sven het op de bank heel druk met het halen van de wedstrijdbal die meermaals in de bossen werd geschoten. Iedereen was dus actief bezig met de wedstrijd! Na een half uur voetballen hield Jan ons opnieuw op de been door een 1 op 1 te winnen van de Sprundelse aanvaller, na een goede steekbal. Wernhout kon hier alleen wat speldenprikjes tegenover stellen met een stift van Hein en een schot van Vince die beiden net naast gingen. Er werd dan ook bij een 1-0 stand gefloten voor de rust.

In de 2e helft kwamen Sven en Alex in het veld voor Karsten en Stef Broosus. Sprundel kwam fel uit de kleedkamer met enkele verse krachten. Dit leidde tot schoten die naast gingen of werden gepakt door Jan. Sprundel was dus nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Deze kwam dan ook in de 65e minuut. Net buiten de 16 moest aan de rechterkant van het veld een overtreding worden gemaakt, wat leidde tot een vrije trap tegen op een gevaarlijke plek. Deze bal werd laag ingebracht en omdat Wernhout niet goed opgesteld stond, kon een speler van Sprundel deze bal zonder problemen binnen tikken, 1-1. Na deze gelijkmaker gebeurde er niet veel meer in de 2e helft. Karsten en Stef Broosus kwamen terug in het veld voor Vince en Joep. Beide teams kregen aan het einde van de wedstrijd nog één noemenswaardige kans op de overwinning. Een Sprundel speler werd in stelling gebracht op de rand van de 16, maar Jan kon de bal keren. Hierop volgde een rush van Jurre over de rechterkant. Hij gaf vervolgens laag voor, maar de bal werd net naast gegleden. Kort hierna floot de goed fluitende leidsman af en eindigde de wedstrijd dus in een gelijkspel.

Wernhout JO19-1 kan terugkijken op een prima oefenwedstrijd tegen een goed team dat een klasse hoger speelt. Nu moet het vizier echter weer op de competitie, want de de kraker tegen ST Wolfaartsdijk / Colijnsplaat JO19-1 staat op het programma. Zij zijn momenteel de koploper en Wernhout de nummer 2. Wernhout zal, net als tegen Sprundel, goed voor de dag moeten komen zodat er ook bij deze wedstrijd een goed resultaat kan worden weggezet. Zaterdag 26 oktober word er om 11.15 afgetrapt op Sportpark Wolfaartsdijk. Mocht u tijd en zin hebben om de (wereld)reis naar het mooie Zeeland te maken, graag tot dan!