Wernhout JO17-1 wint verdiend van Sprundel

Op zaterdag 23 februari 2019 mocht Wernhout JO17-1 aantreden in en tegen Sprundel.
Sprundel JO17-2 had trek in een vriendschappelijk potje en omdat beide teams elkaar pas op 11 mei zouden treffen voor de competitie had ook Wernhout JO17-1 hier wel oren naar.

De wedstrijd werd aanvankelijk om 14:30 uur ingepland, maar werd uiteindelijk om 10:00 uur gespeeld vanwege een darttoernooi bij S.V. Sprundel later op die middag.
Het vroege tijdstip was voor de Wernhout-spelers geen enkel probleem, de begeleiding daarentegen was niet gewend aan dit uur op de zaterdag.

Na ontvangst met een ‘bakkie’ werd de warming-up afgewerkt in de kuil van de plaatselijke S.V.
Een deel van de begeleiding had vorige week met Wernhout 1 op hetzelfde ‘veld’ warm mogen lopen en zij wezen hun spelers dan ook op de slechte kwaliteit van deze oefenstrook.
Het hoofdveld waar om 10:00 uur op afgetrapt werd lag er echter keurig bij! Met de dauw nog op het gras, mochten de mannen van Wernhout JO17-1 dan eindelijk beginnen aan hun derde wedstrijd van 2019.

Wernhout begon goed aan de wedstrijd zonder de geblesseerde Lorens. Helaas keek het na 3 minuten al tegen een achterstand aan. Een persoonlijke fout achterin werd afgestraft door de Sprundel aanvaller.
Wernhout liet zich echter niet van de wijs brengen en probeerde met verzorgd het Sprundel zo lastig mogelijk te maken. Sprundel was echter ook gretig in het druk zetten, waardoor de wedstrijd in het eerste bedrijf op en neer golfde.
Na 26 minuten kwam Wernhout JO17-1 dan eindelijk op gelijke hoogte. Een lange bal van Sprundel werd door Sem onderschept en omdat Sprundel veel spelers voor de bal had kon de kleine Wernhout-middenvelder de tegenaanval inleiden. Zijn steekpass op Stef werd door de aanvaller afgemaakt in een 1-op-1 met de keeper.

In de rust werden de goede punten en verbeterpunten uit de eerste helft aangehaald en werd Wernhout JO17-1 er op gewezen dat een overwinning op deze tegenstander er zeker in zou zitten.
Nog geen minuut na rust kreeg Brady de kans om Wernhout op voorsprong te schieten. De 1-op-1 werd door de Sprundel-keeper echter knap gekeerd, de grote teen van zijn linkervoet hield Wernhout van het scoren.
Slechts 7 minuten later was er weer een kans voor Wernhout. Helaas belandde het schot van Sem op de paal.
In het restant van de tweede helft was Wernhout de bovenliggende partij. Er werd gretig op de bal verdedigd door verdedigers Thomas, Brett, Niels en Kimi en aan de bal wisten de rood-witten elkaar steeds beter te vinden. Met een rustige Rik, een solide Mart en een verfijnde Sem liep het middenveld bij vlagen ook als een trein.
Een overwinning zou op basis van de tweede helft dan ook zeker terecht zijn. Daar was nog wel een goal voor nodig.
Die goal kwam er uiteindelijk ook. In minuut 68 was het namelijk Sergio die aan de rechterkant aan de bal kwam, zijn collega-aanvaller Thijn vond, waarna Thijn de 1-2 binnen schoot. De belabberde aanname van laatstgenoemde maakte zijn goal des te knapper. Een belangrijke goal!

Daarmee behaalde Wernhout JO17-1 een verdiende overwinning op Sprundel. Wernhout speelde goed en 10 klassen beter dan vorige week tegen Virtus.
Komend weekeinde mogen de mannen pieken, scoren en het maximale eruit halen tijdens carnaval. De week daarna staat de thuiswedstrijd tegen Victoria’03 op het programma.