Wernhout JO17-1 wint degelijk van Terheijden JO17-2

Zaterdag 24 september stond de eerste competitiewedstrijd aan de Diepstraat op het programma, Wernhout JO17-1 – Terheijden JO17-2.

De wedstrijd tegen HZ’75 was uit de koppies en er was twee keer lekker getraind, aan de voorbereiding lag het niet!

Om 12:30 uur werd er afgetrapt met Jan in de goal, Stef, Axel, Joep en Alex achterin, Thieu, Wilco en Hein op het middenveld en Jurre, Axel en Lorens voorin. Brady mocht vandaag de JO15-1 versterken, Stef en Damian waren nog geblesseerd. Daarom werd de bank deze keer gevuld door Max en Levi en Bram.

Helaas moest Axel na 4 minuten al vervanger worden door Max vanwege een blessure en werd de opstelling enigszins aangepast. Na 6 minuten kapte Hein zich vrij na een keurige steekpass en werd de 1-0 langs de keeper geschoten. Vervolgens werd in de 12e minuut de score verdubbeld door Max die een aan het eind van een messcherpe counter stond.
Ruststand; een keurige 2-0.

Na de thee was de wedstrijd wederom niet denderend – een 6 is voldoende zouden velen zeggen – maar werd er wel twee keer gescoord. Levi verving na rust Jurre en Bram viel in voor Alex. In de 57e minuut kapte Max mooi naar zijn linker en scoorde hij met zijn ‘weak foot’ (5 sterren) een prachtige 3-0. Na een uur kwamen Alex en Jurre terug in het veld voor Axel en Thieu, waarna er nog 1 goal werd gemaakt. Deze goal kwam op naam van Alex – ja, u leest het goed – die vakkundig een afgeslagen bal van de rand van de 16 met zijn linkerbeen in de verre hoek plaatste (weak foot ook 5 sterren?).

De eindstand was daarmee bepaald op 4-0. Een wedstrijd waarin niet veel gecreëerd werd, maar waarin de tegenstander het doel nauwelijks heeft kunnen bereiken. Een degelijke pot, zeker een voldoende, maar nog genoeg ruimte voor verbetering.